Fijn weekend allemaal!
Staat je goed Robin!
En ook tof naast de Grand Seiko, heerlijk duo
@Tijner Thanks! Hij stond al lang op de lijst haha, echt een fijn ding zo. Altijd beetje bang geweest dat ik hem te groot zou vinden, maar denk dat ie net tegen de max aanzit en het prima is zo. Was altijd 35mm en 37mm gewend!
Mocht iemand nog tips hebben voor fijne bandjes voor de 143 (tropic of leer), houd ik me aanbevolen!
Als je daar vandaan komt, dan snap ik het, maar hij staat je goed! Ik heb zelf de Waffle strap van Uncle Seiko. Erg fijne bandjes en trekt geen stof aan. Toch vind ik op staal het mooist. Heb de Waffle strap tot nu toe maar 1 keer gebruikt op de 143, maar op de Seiko Turtle gaat ie er denk ik nooit meer van af.
Thanks!
Ziet er ook erg tof uit! Draagt het ook comfortabel zo? Erg gaaf, die Turtle!
Ja ik vind ze fijn zitten. In het begin wat stug, maar als ze vorm beginnen te krijgen dan zit het heerlijk. Het wordt ook niet plakkerig of zweterig tussen de band en de huid in, zoals een siliconen band vaak wel heeft… of in ieder geval de siliconenband waar ik ervaring mee heb.
Ik vond een tropic er het beste op staan qua rubber. Of een MM200 rubber band, ook heel tof bij de 143!
Na jaren nadat de hobby op een laag pitje stond, weer eens een nieuw horloge gekocht.
Ik kwam deze gisteren nieuw tegen bij onze lokale juwelier met een zeer mooie korting. Ik kon hem niet laten liggen.
Oeh en nog met de oude dial, mazzelaar! Gefeliciteerd met je NA en veel draagplezier!
De opmerking die je wist die komen gaat…
Van mij zeker Ik heb zelf toen echt mijn best moeten doen om een oude dial te vinden. Heb heel wat AD’s afgebeld en gemaild in Zuid-Holland, maar uiteindelijk kon ik terecht in Spijkenisse.
I know Maar “iedereen” lijkt zich op te winden over die lume stip. Ik wacht tot die nieuwe modellen dus aan de straatstenen niet meer te slijten zijn
Haha ja. Klopt. Ik had er eerst ook geen weet van, maar als je het eenmaal weet en ziet…
Ik vind die lume pip nog steeds niet erg, maar zolang er nog keuze is, dan vond ik het de moeite waard om heel Zuid-Holland te stalken
Heel verstandig hahaha. Denk dat het bij mij geen rol meer gaat spelen, want ben er wel achter dat het een blijvertje is.
Ja klopt, al was ik me er pas van bewust nadat ik hem had gekocht.
Mooi ,
hahaha
Mooi juist! Balans.
Enne, mét pipje is echt ISOblabla … is ook belangrijk.
Ik ook.
Zag laatst op foto’s pas dat mijn (ex-) SPB149 er geen had, was me ook nog niet opgevallen.
Dat hoor en lees je overal, maar de waarheid is dat die lumepip vooral is toegevoegd om het gewicht van het horloge terug in balans te krijgen; door het gat in de wijzerplaat bleek het zwaartepunt meer naar links liggen, vandaar wat extra gewicht in de vorm van die lumepip…
Om die reden is de rechterzijde van de kast ook iets dikker, als tegenbalans voor de kroon. Daardoor blijft het horloge vlak liggen als je 'm op de kast plaatst.
Mede daarom zijn bij modernere duikers van Seiko de kronen bij de 4 geplaatst, dan ligt dat extra gewicht minder ver van het zwaartepunt af.
>Bullshit-mode: off
We zijn het eens …
Dat ligt een beetje gevoelig.
In welke bubbel zit jij? Ik ben van de ‘deze lumepip is plat’ school, dat is geen complot maar gewoon de waarheid. Past goed bij de aarde, die is ook plat. Echt.
+1 …
Ik denk vooral dat de lumepip geïnitieerd is om een tweedeling in de maatschappij te brengen, waarbij de babyvretende elite zich eindelijk weet los te wrikken van het gepeupel…
Tijd voor een serieus plaatje, old skool. Blauw én niks lumepip!
@Stinkyfingahz, heb je 'm nog? Mazzelaar! Ik zou 'm houden.