Seiko SPB14X Only (Deel 1)

2 weken erbij is nog te overzien dan :sweat_smile:

1 like

Maar toch, bijna 5 maand weg voor reparatie…

1 like

Klopt!

Is wel erg lang ja!

1 like

Vandaag na het werk gelijk doorcrossen naar de duinen om daar even te ontstressen :grin:
Naast een hert kwam ik ook een geweldig mooie versplinterde stronk tegen… dat vroeg om wat foto’s….

@Neyra ik hoop voor je dat het nu niet meer lang zal duren

@junior… heb je het gezien? Er staan twee 149’s in het blauwe! Koop er eentje, want ik mis je in dit topic :joy:

14 likes

Haha, ik heb ze gezien. Wil best met gesloten beurs ruilen tegen mijn Marathon, die draag ik nl. niet meer enne de blauwe blijft inderdaad lonken … :innocent:

Mooie foto’s weer @JuKo, WOW! :heart_eyes:

1 like

Grijs, grijs, grijs.

5 likes

Prachtig, deze moet een aantal stormen geleden gesneuveld zijn.

1 like

7 likes

Blijft me trekken zo’n SPB14x, zeker bij het zien van zulke mooie foto’s!

1 like

Ik heb er ook lang over na moeten denken of ik nou wel of niet een 14X zou aanschaffen, en na ongeveer 10 maanden de knoop doorgehakt. De enige spijt die ik heb gehad is dat ik er niet eerder eentje heb aangeschaft :grin:

Dus mocht je de middelen hebben, zeker doen! Er staan er zelfs een aantal te koop in het blauwe gedeelte voor scherpe prijzen.

2 likes

De SPB147 vind ik persoonlijk het mooiste.

Wat kiezen betreft is dit forum een vloek voor me, op iedere pagina zie ik weer iets moois! ‘Gelukkig’ zit ik nog in TL1…maakt het moeten kiezen wat minder noodzakelijk!

2 likes

Gewoon doen. Echt… nog geen moment spijt van gehad.

• perfecte maat
  • voelt zo degelijk als een huis
  • alleskunner zonder zorgen

Zijn periodes dat ik hem amper draag, maar in de herfst/winter komt er bij onstuimig weer amper iets anders om de pols.

Momenteel de enige duiker die lang in de collectie is gebleven en ik vermoed ook zal blijven.

6 likes

Ik moet zeggen dat die inderdaad wel erg verrassend is. Nu ik hem heb, ben ik enthousiaster over de kleur dial en de markers.

1 like

De SPB147 is wat ‘warmer’ qua kleur inderdaad.

1 like

Sommige wel, 1200 voor een gebruikte 149 vind ik wel stevig :thinking:

7 likes

Goedemorgen,

Gisteren stond er een SPB147 in het blauw en heb de trekker maar snel overgehaald. Niet geschoten is natuurlijk sowieso mis.

13 likes

Ga je geen spijt van krijgen. Voor mij de mooiste SPB. Heb hem ook gehad en erachter gekomen dat de SPB serie voor mijn pols te groot is.

Helaas, want anders was ie never nooit vertrokken!

2 likes

Vind je? Vind het één van de best dragende en mooiste kleine duiker van het moment. Mijn polsen zijn echt super dun en vind hem toch kunnen.

Al moet ik zeggen dat een vintage duikertje ook prachtig staat op de kleine pols;

2 likes

Ja, dat vond ik. Ook door de hoogte denk ik, waardoor hij op mijn pols wat “zwaar” lag.

Ben qua duiker gegaan voor een Tudor in 39mm, die iets kleiner en wat dunner is en daardoor minder aanwezig (maar ook 4x zo duur :see_no_evil:):

8 likes

Ik vind ze je beide goed staan om eerlijk te zijn.

2 likes