Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Snoepwinkel! Heb zelf een Seagull S6.

Hahahhaha je vliegt wel alle kanten op! Als je maar plezier hebt… dat is alles wat telt.

1 like

Eens haha. Tijd voor rust nu :rofl:

Vertel me alsjeblieft meer over mooie tropics. Die Meraud en die andere die genoemd is zijn uitverkocht en ik wil een MOOIE tropic! :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Prachtig op die banden! Waar heb je die banden vandaan als ik vragen mag?

Tuurlijk, die komen hier vandaan: https://www.cheapestnatostraps.com/collections/ribbed-nato-straps (zie ook hierboven ergens voor de precieze uitvoeringen).

Blijft echt het ultime GADA horloge. Goed weer, slecht weer, avontuur, werk of lekker thuis op de bank. Het kan allemaal.

9 likes

Net binnen maar bevalt goed :+1:t4:

8 likes

Kan je een stalen band echt aanraden. Brengt het gewicht om de pols echt goed in balans👌🏾

1 like

Die ga ik er inderdaad even bij scoren. Eens even opzoeken wat aan te raden is. Vind de Seiko band wat aan de prijs momenteel, maar ga even uitzoeken of het de euro’s waard is

1 like

De miltat is erg goed en kan ik wel aanbevelen. Enkel moet je even andere springbars halen die wel goed passen.

Niet via strapcode bestellen, want de verzendprijs is achterlijk.

3 likes

Joined the club :grin:

16 likes

De Seiko SPB 143J1 driekwart jaar na aankoop, ik was er toen ontzettend blij mee, hoe is het nu? Wel, de waardering voor dit horloge is alleen maar groter geworden en ik draag het vrijwel iedere dag.

De Seiko leent zich uitstekend voor de bandenparade:

Maar uiteindelijk is er steeds één band die weer terugkomt:

De Strapcode Jubilee is de favoriete band gebleken. Het heeft even geduurd, de uitlijning van de pushpinnen in de band tov de kast was niet ok. Best wel veel en voorzichtig aan de eindstukken van de band moeten vijlen, geduld is dan een schone zaak.

11 likes

Ik heb hem sinds oktober. Ben het hier volledig mee eens. Ik denk zelf dat het een van mijn meest gewaardeerde horloges is in mijn collectie.

11 likes

New strap day!

11 likes

Ziet er top uit! :+1:

Dank. Ben er zelf ook happy mee. Kijken hoe het lange termijn bevalt. Voor de geïnteresseerden, dit is de z199 bracelet die Uncle Seiko al een tijdje maakt voor diverse Seiko’s. Deze versie voor de SPB14x heeft screw down links en solid end links.

2 likes

Ja mooi! Geen kleurverschil?

Daar kom ik nog wel op terug want zit nu met kunstlicht te werken waardoor goed beoordelen niet lukt. Ik snap heel goed wanneer voor sommigen kleurverschil een dealbreaker is. Ik had de strapcode er op en ik moet zeggen dat het me in dagelijks gebruik echt nooit opviel. Maar ik zal goed kijken en het laten weten.

2 likes

Zelfde. Ik heb het opgelost met verschillende soorten fat springbars. Van jou lijkt me beter, daar er toch wel spanning op de bars zit bij mijn constructie.
Jubilee misschien ook eens halen. Ziet er tof uit👍🏽

Bij mij gaat hij echt niet meer weg. Gebruik hem bij alles, maar amper krassen op te zien door die coating. Geweldig! Wel kleurverschil met de strapcode maar dit soort imo totaal niet.

1 like