Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Yes! Welkom bij de Mustardnatogang :grin:

2 likes

Mooie foto :+1:t2:

1 like

Moest deze hier ook nog ff delen.

16 likes

Van de MN strap afgehaald en weer eens terug op staal! Merkbaar platter op de pols!

5 likes

Hier ook eindelijk op staal. Bevalt top!

8 likes

Mijn net aangeschafte SPB143 helaas vandaag naar de Seiko winkel in Amsterdam moeten brengen. Uurwerk werkt niet goed (of eigenlijk: werkt alleen goed als je het horloge stil houdt). Het uurwerk wordt vervangen wat 3-6 maanden (!) kan duren omdat 6R35 uurwerken pas mid-juni weer worden geleverd. Laten we hopen dat het een staaltje underpromise/overdeliver is :confused:. Wel heel fijn dat het gratis onder de garantie gedaan wordt

Zo, dat is een tegenvaller.
Kunnen ze niet maken man.
3 tot 6 maanden wachten …:worried:

1 like

:man_shrugging: Niet echt een alternatief. Ergens anders gekocht dus ik was al blij dat ze hem gratis gaan fixen

Jammer toch

1 like

Ah dat is balen zeg! @Neyra moest ook zo lang wachten. Laten we hopen dat het nietn6 maanden gaat duren.

2 likes

Daar hoopte ik ook op. Is helaas wel de volledige 6 maanden geworden.

1 like

Echt jammer dat er zo’n slecht uurwerk in zit.
Deze SPB14x range verdient beter!

1 like

Ik heb me ook 1 gekocht, loopt geweldig. Constant -2 sec per 24uur.
Ik heb ook de Sdbc051 en de bracelet past er ook op.

7 likes

Hoe is de lengte van de rubberen strap (R03E011J0) denk je in combinatie met een 16.5 cm polsomtrek? Het lijkt mij een mooie toevoeging, alleen de maat (7,5 + 13,4) maakt dat ik twijfel…

7,5 + 13,4 + 4,7 (lug to lug) = 25,6 - 16,5 = 9,1 cm over is te veel en het is zonde om het golf symbool aan het einde van de strap er af te knippen.

Ik snap je twijfel en denk ook dat 'ie voor <17,5 wat aan de lange kant is. Hier twee plaatjes. Op de blauwe - band heeft dezelfde lengte - zie je nog beter dat het einde van de band in 't zicht komt. Als je pols nog smaller is loopt 'ie helemaal rond en of dat mooi is, hmm … :thinking:

Ik heb ook een ‘afgeknipte band’ gehad (was door de vorige eigenaar gedaan).

Dat afgeknipte ding voldeed prima en zag er ook best netjes uit, alleen mijn OCD had er wat frictie mee dus die heb ik weggedaan voor een nieuwe. :wink:

6 likes

Er viel me iets op na het kijken van een video van Teddy Baldassarre.
De uurwijzer op de 143 is veel puntiger en smaller dan op de 239. Ook de lume is smaller.
Edit: nu ik nog eens goed kijk is de minutenwijzer ook anders. Op de 143 is die puntiger en loopt de lume minder ver door naar de punt.

Aangezien ik dit een beetje vreemd voor mij leek, heb ik gelijk mijn 143 er bij gepakt en zag dat die wel een mooie brede uurwijzer heeft zoals eigenlijk bij alle 62mas.

Heeft iemand enig idee of Seiko zijn wijzers gaat veranderen? Of zitten we hier te kijken naar een mod (wat ik me niet kan voorstellen bij Teddy).

Dit is overigens zijn video:

3 likes

time-for-some-detective-work

3 likes

De Seiko in de video heeft een lume blokje op de drie uurs positie. Dus dat is de nieuwste versie.
Ik kan het net niet goed zien op je foto, maar de jouwe heeft naast de datum geen lume zo te zien(?)
Dat is dan de eerste Spb series. Wellicht zijn de wijzers ook aangepast na de lume aanpassing ivm ISO standaard.

1 like

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar de 239 in het filmpje heeft dit lumeblokje ook op drie uur. Ook heb ik de foto’s bekeken van de nieuwere versie hier op het forum. Die hebben ook allemaal de bredere wijzers.

Ik heb de vraag ook maar gesteld bij het filmpje zelf. Wellicht kan Teddy het zelf nog verklaren?

1 like

13 likes