Seiko SPB14X Only (Deel 1)

image

Vind deze SPB297J1 ook wel gaaf. Wat vinden jullie?
Ben ook stiekem aan het kijken voor een SPB voor er bij.

8 likes

Hij is lekker zomers. Ik zou hem wel in het echt willen bekijken, want normaal vind ik structuur op een dial niet heel mooi. De kleurencombinatie vind ik heel gaaf bij deze.

1 like

Hij staat ook op mijn lijstje
Als het goed is eind juni leverbaar.

1 like

Seikosaturday it is… dus m’n mooiste Seiko mag dan om :grin:

16 likes

Over de nauwkeurigheid van m’n SPB143J1 schreef ik januari dit jaar “gestabiliseerd op + 2,24 sec per dag en dat is voor het 6R35 uurwerk zeer OK”

Die nauwkeurigheid is sluipenderwijs een krap half jaar wat minder geworden en zit nu op + 8,56 sec per dag.

Dat is nog steeds binnen de tolerantie die Seiko opgeeft, maar toch.

Wat ik als licht teleurstellend ervaar is dat de afname van nauwkeurigheid bij gewoon dagelijks gebruik. Geen valpartijen of schokken, bij risico klussen horloge af.

Is deze afname van nauwkeurigheid binnen krap een half jaar normaal voor een 6R35 uurwerk? 4 a 5 minuten per maand voorlopen is misschien niet veel en ook niet echt hinderlijk, maar voor mij een nieuwe Seiko ervaring.

1 like

Ik zelf heb hier geen probleem mee.
Ik draag ze toch nooit langer dan 4-5 dagen.
Dan komt de volgende aan de beurt.

2 likes

Dat is een prima praktische en een niet onbekende manier om er geen hinder van te hebben,

1 like

25 likes

Pffff, blijft toch een topper hoor👌

1 like

Nog mensen die voor de keuze SPB239 of SPB147 hebben gestaan? De verschillen op de plaat maken me niet zoveel uit, beide vind ik mooi. Bij de SPB239 komen 2 goede, bruikbare nato’s terwijl de 147 met een, waarschijnlijk te lange,rubber band komt.

Ha Erik, zijn we weer :raised_back_of_hand:

Het stoorde mij niet bij het passen, maar je ziet wel een stukje band. Die silicon strap valt zo soepeltjes, heerlijk. Ik krijg hem morgen binnen voor deze:

Loopt trouwens keurig op +4 :ok_hand:

8 likes

Laat me morgen maar eens je flapjes zien :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Dan is het toch duidelijk?

7 likes

Zou je zeggen, maar voor de meerprijs koop je elders ook een riedel andere banden.

1 like

8 likes

De nato’s zijn best dik waardoor de kast vrij hoog op de pols komt te liggen. Ik vind het zelf niet zo mooi. Dan kun je beter voor flapjes gaan en zelf nog een mooie dunne nato kiezen.

1 like

Bij deze! Het flapje stoort mij totaal niet. Het is veel minder dan bijv. de overtollige lappen die je bij sommige nato’s ziet. Wat ik minder vind is dat die buckle in mijn pols prikt. De kwaliteit is verder tiptop.

De nato zit lekkerder eerlijk gezegd.

4 likes

Bedankt! Ziet er indd prima uit. Hopelijk went de buckle nog een beetje.

1 like

Ik heb het ook een keer gepresteerd om mij open te halen aan de stalen keeper. Die band staat mooi, maar draagt niet best.

Lekker op een tropic zetten van Zuludiver.

2 likes