Dit wordt helaas een gevalletje return to sender
Zijn er ook kortere waffles straps? Vind ik zelf een mooiere combo dan tropic.
Ik zat even te kijken. Eerst kon je kiezen uit een normale en een short bij Uncle Seiko. Zie het nu niet meer staan. Als je wilt kan ik vanavond wel even de strap opmeten?
Iemand ervaring met de Uncle Seiko oyster bracelet? Ik vindt de orginele bracelet wel beter dan de standaard Seiko stalenbanden maar voldoet nog niet aan mijn verwachting. Rammelt te veel vindt ik zelf waardoor hij goedkoper overkomt in mijn ogen. Het doet de mooie kast bijna te kort.
Daarnaast vindt ik de diverextension ook drie keer niks.
De uncle Seiko bracelet lijkt veel meer getailleerd en naar horen ook minder rammelig.
Ik zou me storen aan die endlink omdat er geen link is.
De originele band van Seiko bevalt mij prima, niks gerammel.
Ik zeg niet dat de OEM band perfect is, maar echt blij maakt die
Van Uncle Seiko me niet, als ik dat zo zie:
Ik zou dit niet per se als een verbetering zien, eigenlijk.
Ik moet zeggen dat ik de OEM best acceptabel is voor mij, en dat ik het gerammel echt wel vind meevallen
OEM band is idd prima, alleen die diversextension is echt ruk.
Zit er nog kleurverschil in de niet Seiko banden, die van Seiko is dia-shield en die zijn net even anders (donkerder) van kleur?
Zojuist even op staal gezet. Meer uit nieuwsgierigheid na de teleurstelling in de silicon strap. Deze week wat natootjes incoming om uit te proberen.
Oogt lekker toch?
Zeker! Het is meer dat ik voor de variatie ook andere opties wil hebben.
Ja dat kan ik me goed voorstellen. Die band die je hebt en die we besproken hebben via Instagram die staat bij mij ook al op mijn lijstje met spullen die ik nog wil aanschaffen haha.
Al eens een tropic geprobeerd?
Nog niet. Ben volop aan het Googelen. Ik weet alleen niet zo goed welke straps geschikt zijn. Als ze pinnen meeleveren, zijn ze denk ik te dun. Als ze ze niet meeleveren, passen de dikke pinnen die erbij zitten waarschijnlijk niet op de band. Tips zijn zeker welkom!
“Skinny fat” spring bars. Spring bars die dunner zijn (meestal 2mm) maar wel de 1.1mm tip hebben
Zoiets, bijvoorbeeld:
Ik heb ook nog 1.8mm incoming via eBay, maar geen idee wat betreft kwaliteit voor die.
De pins/holes in de originele diver seiko banden/kasten zijn idd dikker, maar de pins passen weer niet de kleinere openingen van bijv de tropic van Tropic.
Uncle Seiko of Watchgecko verkoopt dunnere pins met dikkere punt.
Uncle Seiko verkoopt volgens mij ook bij de banden de juiste pins voor bijv een seiko diver.
Originele springbar past goed in de Zuludiver tropic.
Wat springbars betreft: met wat spuug en fingerpower kreeg ik de OEM fat springbar wel in die tropic.
En MN straps van Erica’s gaan ook lekker hierop.
En krijg je ze er ook nog uit?