Klopt, maar ook toen was de lume pip op 3 al een tijdje uit. Spijkenisse is geloof ik ook een niet al te grote stad. Ik had hem bij Mostert juweliers gekocht. Ze hebben meerdere filialen, dus wie weet de moeite waard om ze eens te bellen.
Ik geloof dat ik er ook eentje in de etalage had zien liggen bij Juwelier Royals in Apeldoorn. Die zou je ook eens kunnen bellen.
Weet iemand eigenlijk vanaf wanneer de productie van de lume op 3 begonnen is?
Van Seiko zelf wordt denk ik lastig, goed alternatief heb ik via strapcode goede ervaringen.
De ISO 6425 was voor het laatst gewijzigd in 2018. Volgens mij heeft Seiko de lume pip op drie uur begin 2021 toegepast op hun horloges.
Als ik naar mijn SPB187 kijk, die is aangeschaft op 4 februari 2021en dat was een van de eerste horloge met de lume pip op drie.
Dus de productie is ongeveer een half jaar eerder gestart?
De eerste vier SPB14X zijn in de zomer van 2020 gereleased, dus ik denk dat de productie met de aangepaste 6425 ISO standaard toen zo’n beetje was begonnen.
Heb er een gevonden, maar nu is het de vraag is het me €250,- meer waard
Ze kunnen niet mee met de online prijzen, wat ook wel te begrijpen is.
Wat willen ze hebben? 1200 voor een nieuwe? Je zou ook kunnen kijken of je voor pak minder een lichtgebruikte tweedehands kunt vinden? Of nieuw met wel lume voor rond de 882 uit m’n hoofd scheelt ook wel veel inderdaad.
Volgens mij hier: Juwelier De Grijff Zutphen
Bij Olfert in Duitsland inderdaad rond de €890,-.
Juwelier hier vraagt er €1150,- voor.
De 2e handsprijzen vind ik te dicht tegen de nieuwprijs aanliggen of iemand moet hier voor veel minder afscheid willen nemen.
Dat heb ik ook betaald. Ik zelf vond het de prijs wel waard gezien ik echt liever een 143 zonder lume pip wilde hebben.
Dit is dan denk ik ook wel echt een goede deal voor een nieuwe.
Bij De Grijff in Zutphen (zie eerdere post) ligt hij inderdaad nog in de etalage voor 1250. Zojuist mijn eigen daar achtergelaten omdat deze veel te snel liep, zo’n 90 - 100 sec per dag. Zal een lange adem worden voordat die terug komt gezien de ervaringen hier…
Vanaf het begin? Of is dat er later ingeslopen? Niet stiekem gewoon gemagnetiseerd?
Vanaf het moment dat ik hem 2e hands kocht liep ie al te snel, was verkoper ook eerlijk in. Stoort me toch meer dan gedacht ondanks niet dagelijks dragen. Garantie nog tot september dus nu gekozen om Seiko er maar eens naar te laten kijken.
Had je ook al navraag gedaan bij een plaatselijke horlogemaker? Die van mij liep ook te snel en kon hem onder garantie terugsturen. Echter was ik hem dan maanden kwijt. Bij de horlogemaker kostte me het afstellen 10 euro.
Nee, direct laten opsturen.
Ik begin nu te denken dat het uurwerk van slag raakt omdat hij op het nachtkastje vaak naast de oplader van de Apple Watch ligt….
Als je een z.g.a.n. vindt die netjes loopt en een goed uitgelijnde bezel heeft, is het wellicht toch interessant. Je hebt gewoon garantie. Het staal is ook erg krasvast merk ik. Er zal er hier vast wel weer eentje langskomen.
Vandaag even in de Seiko Boutique geweest in Amsterdam en mag meteen mee doen in dit topic. Heel fijn horloge en erg blij mee
Mijn zwager is aan het kijken voor een spb147. Bij zou 'm graag op staal willen. Wat heeft de strapco jou uiteindelijk gekost incl import tax etc?