Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Heb hem voor een hele. Olie prijs van iemand op het forum over genomen😝

Mooie band! Toch denk ik dat de sailcloth, tropic of de originele band hem beter staat, naar mijn mening.

Haha kan ook nog. Ik snap wel wat je bedoelt, met de gilt dial staat een andere band dan staal wel goed ja.

Ik heb deze net gekocht bij de Seiko Boutique in Amsterdam. Ik ben plezierig geholpen en qua band mis ik staal niet. Lijkt me juist ook leuk om het af te wisselen met wat leren banden of zo :slight_smile:

11 likes

Na 25 km wandelen in het bos heb ik best trek gekregen. Een groot bord ramen gaat er wel in :yum:

14 likes

:scream:

3 likes

25km is niks als je kijkt wat ze doen bij de Nijmeegse vierdaagse :joy:

1 like

Iemand hier al wel eens last van gehad? Zag ik voorbij komen op Instagram

Welk model moet dit zijn? Is dit de originele bezel? Ziet er iets anders uit dan die van mijn 143:

1 like

Een 143 idd

Ik zie dat die nieuwer is dan die van mij, maar vraag me nog steeds af waarom de bezel anders zou zijn :thinking:

Maar antwoord op de originele vraag: geen last van :+1:

Dat kreng kan echt alle banden hebben he :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Deze bezel lijkt weer op die van mij, van een oudere versie :thinking: die geplaatst door @MartenFriso moet dan uit een andere fabriek/batch zijn? Wel raar dat dat zo veel kan verschillen. Er zijn toch nog geen aftermarket bezels, hè?!

Hier staat ie er vrij duidelijk op, wat bedoel je precies eigenlijk?

4 likes

De bezel insert van jouw horloge (nieuwer model) lijkt op het eerste gezicht hetzelfde als de bezel insert van mijn horloge (ouder model).

Het horloge wat @MartenFriso hierboven plaatste (ook nieuwer model) lijkt een andere bezel insert te hebben. Ik vraag me af waar dat verschil vandaan komt :slight_smile:

(de 5/15/25/… streepjes lopen iets minder ver naar het glas door, de punt van driehoek om de lumepip ziet er anders uit en loopt ook minder ver door)

1 like

Hey verrek… dat zie ik nu pas. Dit is mijn bezel. Dit is waarschijnlijk een van de eerste batches. Volgens de AD had ze deze een week na de release ontvangen.

4 likes

Grappig; van wanneer is jouw 143? (wat zijn de eerste twee cijfers van het serienummer?)

Begint met 03

1 like

Ik weet niet wat jullie zien, maar ik zie in het plaatje van MartenFriso vooral een vernaggelde driehoek. Alsof iemand de lume pip met een bot zakmes heeft geprobeerd te verwijderen.

2 likes

Goh, nu je het zegt.

Ik was altijd in de veronderstelling dat het verschil hem enkel in de lumepip op 3 uur zat bij de oudere vs nieuwe

1 like