Dat is ook waar ik aan dacht, maar door de andere insert dacht ik ook even aan aftermarket oid. Maar waarschijnlijk is dat een andere batch of fabrikant. @JuKo zijn exemplaar heeft dat ook. Alleen weer raar dat het vernagelde model een nieuwer model is. Andere fabriek dan toch?
Als je goed kijkt dan zie je in de bovenste foto de bovenkant van de driehoek en de streepjes minder ver naar de rand van de bezel lopen tov de onderste foto. Ook is die driekhoek op de bovenste foto meer uitgerekt.
Deze SPB versies eindigen alleen op J1, maar het klopt dat je ook seiko’s hebt met K1 op het einde. Dit zie je voornamelijk bij de turtles, monsters, SKX. Ik meen me te herinneren dat de K1 versies uit Maleisië komen… logisch toch… de K van Maleisië
Ja, klopt!! Het eerste cijfer bij Seiko is het laatste cijfer van het productiejaar (2020, zou in theorie dan ook 2010 kunnen zijn maar we weten dat deze toen nog niet gemaakt werden) en het tweede de maand volgens mij werkt dat in principe voor alle Seiko’s zo. Ik weet niet wanneer ze hier mee begonnen zijn maar het is iig al een hele tijd geleden
Ja, op deze manier kun je ze leuk dateren. Er zijn nog wel meer markings en dingetjes op kast en plaat die iets kunnen betekenen, maar dan moet je even zoeken, die weet ik niet uit m’n hoofd
Hoho, niemand heeft het over een “mindere bezel” gehad, hè?! Het viel alleen op dat er verschil in bezels zit.
De foto van het beschadigde driehoekje om de lumepip zou ik me geen zorgen om maken; het lijkt eerder of iemand aan het klooien is geweest met iets en ook al is dat niet zo is het tot nu het enige voorbeeld dat gezien is hier. Als er echt een probleem is zouden we dat na 2 jaar wel weten, denk ik
Je had er ook een bij Olfert besteld? Je zou hem ook dicht kunnen houden en kijken of er hier iemand is die hem voor dezelfde prijs wil overnemen? Ik zie wel vaker mensen die er een zoeken.