Seiko SPB14X Only (Deel 1)

De spb147 trekt m’n aandacht wel. Iemand nog fijne irl plaatjes (gespot)? Waar is ie het goedkoopste te bestellen?

Ik heb hem gekocht bij SoloJapan. Via de mail gewoon, scheelt Chrono kosten.

Heb hem nog niet binnen, einde van de maand pas, plaatje is van EUS.

14 likes

Ziet er erg cool uit!

Deze foto is ook top. Rubberen band zal helaas naar goede gewoonte weer een stuk te lang zijn…

Ja idd, heb al een tropic bandje klaar liggen. Denk dat die combinatie toch toffer is (en comfortabeler)

2 likes

Benieuwd naar je plaatjes binnenkort :star_struck:

1 like

Wat voor tropic? Ik zoek nog eentje van goede kwaliteit.

Van Zuludiver, gekocht bij Watchgecko. Prima kwaliteit vind ik en niet zo mega lang…

1 like

Top - thanks!

Is die een beetje soepel trouwens? Dat vind ik namelijk wel fijn met de nieuwere Seiko rubbere bandjes. Maar een tropic vind ik er toch net even wat beter uitzien.

Yeah, zeer soepel imo.

Top, dan zal ik er binnenkort ook maar even eentje aanschaffen!

1 like

Ik kan de tropic van Baltic ook van harte aanbevelen. 16 mm gesp en de keeper ook met structuur ipv glad.

2 likes

De 147 op staal lijkt me de mooiste combi, wat kost een Seiko band los?

Wel net gehoord dat de bezel stainless steel is en dus GEEN ceramic… jammer, specs waren zo dicht bij perfectie geweest…

1 like

Denk niet dat die al los verkrijgbaar zijn. Die bracelet vind ik ook niet geweldig aansluiten op de kast, als ik foto’s en filmpjes bekijk. De sluiting lijkt wel beter dan de normale Seiko rommel sluitingen.

Ik wacht wel op Uncle Seiko of Strapcode ofzo. Al kan ik hem goed helemaal niet op staal willen dragen.

Eens, dat had hem écht afgemaakt

1 like

image
Ik krijg die SPD147 niet uit mijn hoofd…Hopelijk gaat het over…

4 likes

Ik zat gisteren ook te kijken. Bij de blogs zeggen ze dat het ceramic is. Maar op de Seiko site staat er niks over of het ceramic danwel alu of staal is. Waar heb jij die info vandaan?

Een van de video reviewers hierboven heeft het nagevraagd bij Seiko. Screenshot in de video. Het is staal. Ook andere reviewer schrijft dat nu na navraag.

1 like

Ceramic hoort gewoon iet op een reissue. Dit zou op de BB58 ook niet staan.

4 likes

De SLA017 heeft wel een glossy insert. (weet niet zeker of dat ceramic is maar zou wel goed kunnen). De nieuwe SPB’s zijn ook niet echt reissues maar meer geinspireert op. De bezel is uberhaupt heel anders dan van de 62MAS of SLA017.

Inderdaad, videoreview zegt na navraag brushed steel