Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ik krijg m dinsdag binnen, dus dan zal ik wat foto’s maken en m naast de skx007 leggen.

1 like

Nog tips voor een leuk tropic/bandje voor de spb147 en waar deze te krijgen?

https://www.watchgecko.com/vintage-tropical-style-rubber-watch-strap-by-zuludiver

1 like

Lange tijd getwijfeld tussen de Tudor BB58 en deze nieuwe Seiko en ik heb voor de Seiko gekozen. Vind hem vrijwel net zo mooi en de prijs spreekt me toch een stuk meer aan.

De Seiko Boutique in Amsterdam liet me net weten dat zij hem eind augustus al verwachten. Kan iemand mij een betrouwbare site aanraden waar ik al een SPB 145 kan bestellen?

1 like

Moet het persé een betrouwbare site zijn?

2 likes

Onbetrouwbaar is ook prima, zolang het horloge maar op het afgesproken moment arriveert :joy:

1 like

Bij Clouzeau natuurlijk :slightly_smiling_face:

https://www.bijouterie-clouzeau.fr/

Damn voor dat verschil in prijs wacht ik liever op Magi.

Leveren doet ie wel, schijnt, uiteindelijk. Maar communiceren tot dat moment is wat mager…

Ah well…

Ik ben dan ook maar gezwicht voor de SPB143 :laughing:

2 likes

grrr. SPB143 binnen, prachtig horloge, ik denk ik verstel m even, heb wel eens eerder pin en collar banden versteld, no biggie…

Nu gebeurt het me dat de collar te groot is om terug in een link te plaatsen…
Morgen maar even naar de juwelier.

Dan de link of de collar draaien…

1 like

Ik denk ook dat je de collar nog eens moet omdraaien

Nee, de collar past gewoon niet meer in het gaatje van de link… Ik vermoed dat ik te ver heb doorgedraaid en daardoor de collar breder heb gemaakt?

Langs de andere kant van de link ook niet?

Beide kanten geprobeerd en ook beide kanten van de collar zelf. Ik neem maar geen risico verder en laat het de professional oplossen. Heb gelezen hier dat juwelier Wolters in Vleuten een goede is.

Brrrr. zo een hekel aan dat systeem…Maar goed zou hem ook op rubber kopen…

Als je daar te lang mee loopt te klooien beter even brengen inderdaad. Zometeen kras / beschadig je één en ander. Heb ik in ieder geval altijd als iets maar niet lukt ga ik irriteren en forceer shit. :expressionless:

1 like

En waar dan besteld? Want zie hier verschillende sites :smile:

bij Watchdeal KG in Duitsland. Is me prima bevallen. Alleen Free shipping is bs, want dat was 60 euro voor verzekerd versturen.

4 likes

Heb je hem al?