Jij zorgt ervoor dat ik het bijna ok vind om een duiker op leer te hebben. Ziet er goed uit!
Yup
Heel erg gaaf die SPB143 Grey Sunburst , ben helemaal verkocht… de 62MAS een keer om de pols mogen hebben bij de forum meeting en helemaal verkocht, maar wel een wat pijnlijk prijspunt. Deze lijkt echt perfect.
Iemand een tip waar deze beauty te bestellen?
Zijn er mensen hier die de SPB149 bij Solojapan hebben besteld? En hoe lang moesten jullie wachten? Ik al 3 weken nu. In de tussentijd heb ik 'm ergens gewoon in de vitrine zien liggen en had ik 'm dus al kunnen hebben.
Het zou echt zuur zijn als hij ineens zegt, sorry niet meer leverbaar.
Hier had ik hem besteld en inmiddels ontvangen; https://www.boumanonline.nl/horloges/seiko-prospex-1965-diver-s-modern-re-interpretation-spb143j1
Bij mij duurde het inderdaad drie weken tussen bestelling en ontvangst. Ik kreeg echter de indruk dat dat afhing van wanneer de horloges in Spanje aankomen vanuit Japan.
Op Uhrforum staat er een.
Hmmmm… Ik ben er nog steeds heel erg blij mee maar ik vind het wel wat jammer dat het saffier glas wel van boter lijkt :s.
Ik draag hem nu net een week en vrijdag toen ik van kantoor naar huis toe ging ontdekte ik dat er nu al een heel klein plekje in het saffier glas zit ter hoogte van de 4 uur marker. Dat moet vrijdag gebeurd zijn want op een foto van afgelopen donderdag is het nog niet zichtbaar…
Beetje jammer dit, ik twijfel er nu over om dit zo te laten of om te informeren of ze bij seiko een nieuw glaasje kunnen bestellen voor me.
Wat zou wijsheid zijn? Het is toch mijn daily horloge voor nu en de komende tijd. Ik had alleen niet verwacht dat saffier zo snel zou krassen, op de bezel van mijn sarb035 zitten zat vegen tegen het glas ook op maar op dat saffier zit echt nog niks.
Foto van de plek:
Tsja… daily… toolwatch… ik zou het zo laten.
Alles wat nieuw is ben je zuinig op (ik iig) en de eerste beschadiging is altijd erg vervelend. Echter met gebruiksvoorwerpen ontkom je er niet aan. Ik zou het zo laten, met de tijd zal het minder opvallen.
Screenprotector over het glaasje plakken dit voorkomt krassen is mij vertelt bij een gsm winkel in de achterbuurt.
Gewoon helemaal in de stikkers laten.
Meteen ook maar even een extra laag overheen doen met telefoon scherm projectors.
Nee, ik snap hoe je je voelt. Eerste kras is altijd balen! Zelfs al is het een tool watch voor dagelijks gebruik. Als jij er een nieuw glaasje in wilt zetten, gewoon laten doen. Echter, wat de je de volgende keer? Weer nieuw glaasje na 1 kras? Nieuwe bezel insert als daar wat op komt? Je zult wel ergens een lijn (of kras) moeten zetten.
@Jeff dat doe ik wel met mijn telefoon inderdaad
De eerste doet altijd pijn inderdaad, ik heb er eigenlijk ook nooit moeite mee, vind het nu alleen letterlijk in de eerste week een beetje jammer.
En waar trek je die grens? Ik vind zelf krassen op de kast en bezel dan weer niet erg, dat hoort erbij en kan ik mee leven, immers daar lees ik de tijd niet op af. Glaasje is een beetje een ander verhaal in mijn hoofd omdat je daar doorheen kijkt om de tijd af te lezen.
Dit zal geen ander saffier zijn dan dat op je sarb, krasjes kan je altijd krijgen. Mijn 149 is nog krasvrij, en het eerste krasje is altijd vervelend, maar het is een toolwatch en na de zoveelste kras voegt het “geleefde” uiterlijk weer wat toe imho. Krasje gewoon negeren en accepteren dat dit de eerste van velen is. Als je het horloge 100% krasvrij wil houden, stickers erop laten en in de doos bewaren.
Iemand enig idee of de divers extension te verwijderen is van de band? Ik ben er namelijk niet zo gecharmeerd van. Maakt de sluiting te ‘bulky’ naar mijn mening. Bovendien zal ik toch nooit gaan duiken.
Poohhh… das mooi
Dat kan niet bij Seiko’s. Bij mij prikte dat ding altijd enorm in m’n pols waardoor de horloges niet draagbaar waren. Maar sinds ik de band omdraai heb ik daar geen last meer van. Dus experimenteer eens wat met de linkjes en band voor een comfortabele fit