Daar heb ik geen last van. Het is vooral visueel. Ik denk dat de sluiting zonder de divers extension ietsje slanker zal ogen. Maar geen ramp als het niet mogelijk is.
Ik heb er ook geen last van. Wat mij stoort is het gerammel van dat klepje dat over de sluiting heen gaat.
Ik heb nog een mooie mesh in de aanbieding moet je pols wel 17,5 of dikker zijn. Maar ik vindt het erg mooi staan
Kies 1 van beide, die 2 gaan niet samen
Ook een puntje van kritiek inderdaad.
Dat dus inderdaad! Ik zie dat bij andere seiko banden ook. Ik vind sowieso dat extra klepje overbodig!
Misschien uit eens een andere sluiting erop zetten
Nou, ik moet eerlijk zeggen, het is er niet beter op geworden.
Die eerste daar ben ik nu inmiddels wel overheen, maar nu 5 dagen later, elke dag de SPB149 mee naar kantoor, lange mouw shirt aan en alles, zitten er gewoon nog 2 van zulke plakken op het saffier, eentje bij de 8 uur marker en nog een bij de 12 uur marker.
Het horloge zit afwisselend onder en voor mijn manchet, en ik heb hem nergens aan gestoten. Mijn SKX007 met hardlex zag er zo uit na meer dan een jaar dragen, dat is toch niet wat ik van het saffier verwacht had eigenlijk. Het lijkt ook net of het beschadigingen in een of andere coating zijn maar voor zover ik weet zit de AR-coating aan de binnenzijde bij dit horloge.
Hij loopt overigens wel erg netjes, +3s per dag sinds ik hem heb en ik vind hem nog steeds prachtig maar ik sta er wel ff van te kijken…
het bolle saffier ligt er natuurlijk meer op… maar nu al 2 beschadigingen bij een kantoor baan is wel veel… de AR coating zit alleen aan de binnenzijde van het glas
Het is wss een productiefout, zou er mee terug gaan. (Mijne al meer dan twee maanden aan het dragen en nog niets te zien, wel de 147).
Mijn horlogepotje is even op, anders had ik al een berichtje gestuurd, maar dit lijkt mij toch een erg mooie deal voor iemand:
schon erledigt.
Ah, excuses! Heb ik net volledig gemist. In dat geval WAS het een mooie deal
Zeker! Op UF kom je soms nog wel een dealtje tegen.
3 beschadigingen dus zelfs al, binnen 13 dagen waarvan 8 op kantoor en de rest thuis.
@TenebraeNoctis, ja ik ga aanstaande toch ff vragen bij de juwelier wat zij ervan vinden. Ik wil hem sowieso niet weer inleveren want moeilijk te verkijgen limited en ik vind hem nog steeds te gek maar ik vind het wel een beetje jammer. Goed om te weten trouwens dat je na 2 maanden dragen nog steeds niks ziet op het saffiier, dat had ik dus ook wel verwacht.
Heb je een idee wanneer je de krasjes hebt opgelopen? Ik weet zelf eigenlijk altijd wel wanneer er een krasje is ontstaan, horloge tegen muur aangekomen, metalen object, door zand heen gegaan, etc. Als het in jou geval in alle gevallen niet verklaarbaar is dan zou ik er iets beter op gaan letten, zo heb ik welleens zand of iets scherps in een poetsdoekje gehad wat uiteindelijk krassen in saffier kon verklaren.
Helemaal exact op de minuut weet ik het natuurlijk niet want ik kijk slechts af en toe tussen het werken door op mijn horloge. Maar het is tot zo ver allemaal gebeurd tijdens het dragen en ik heb het horloge nergens bewust of onbewust aan gestoten of geschuurd.
Ik kan me van andere horloges wel nog bewust herinneren wanneer/of/als ik er een krasje op gemaakt heb, ik gebruik mijn horloges normaal maar ga er wel bewust/goed mee om.
Ik let inderdaad ook op mijn poetsdoekjes, ik ben ook brildragend en gebruik dezelfde soort zachte microvezel doekjes voor mijn bril welke dus niet krassen op kunsstof glazen. Daar lijkt het mij dus ook niet in te zitten. En geen van de plekken is ontstaan na het eventuele gebruik van een poetsdoekje.
Er staat er weer eentje te koop bij de Oosterburen:
SPB149J1 voor €1200 vraagprijs
Ik heb zelf ook net via Uhrforum een SPB143J1 (met MM300 ratchet clasp) gekocht
De 149 LE staan op chrono splinternieuw voor €1400+… vind dat wel erg veel… bij onze juwelier kost die €1200 nieuw. Ga die vd week ophalen. Vind het wel een enorme prijsstijging ineens op chrono… of is dat normaal?
Chrono is over het algemeen (te) duur inderdaad.
Als je betreffende handelaar benaderd buiten Chrono betaal je hoogstwaarschijnlijk dezelfde prijs