Update over de krassen in het saffier: ik ben ermee terug gegaan en ze vonden ten eerste dat ik hele goeie ogen heb maar ten tweede toch ook dat het niet hoort en dat het wat vreemd is. De horlogemaker in huis bij hun vond dat het eruit zag alsof de coating bekrast is, wat eigenlijk niet zou mogen gezien de coating aan de binnenkant zit.
Anyway, ze hebben met seiko gebeld en die wilde het wel zien dus hij gaat nu naar seiko nederland.
Is het geen dubbelzijdige AR coating? Want ik heb het nog nooit voor mekaar gekregen om een kras van een hemdsmouw op een saffier te krjgen. Da’s te bizar voor woorden.
Ah.
Dan zou ik terug gaan. Saffier mag niet krassen van deskdiving onder je manchet. Serieus. Man. Pffff.
Vandaag twee nato’s op de spb147 gepleurd. Resultaat? Niet helemaal de-je-van-het maar ben tevreden.
Zwarte nato vinik heel goed gaan op de Damasko.
En heb er twee leuke sleutelhangers aan overgehouden, want dat lapje is de grootste onzin die ik in de horlogewereld ben tegengekomen
Wat is het een kut horloge om te fotograferen zeg, onmogelijk om hem goed vast te leggen… Die Damasko is weer juist wel enorm fotogeil, echt een attention whore eerste class
Dat is al beter, maar het blijft een duikhorloge. Mooie tropic staat het beste.
De originele rubber band voelt ook goed, vind ik dan. Niet van dat harde rubber.
Dat vind ik dus reuze mee vallen. De rubberen band van mijn MM300 is echt veel harder. Zit gewoon helmaal niet fijn. Laten we zeggen wie mooi wil zijn moet pijn lijden Ik heb er nu een mooie Crafter Blue op zitten met de originele sluiting.
Ik weet niet of Crafter Blue al banden heeft voor de * Insert Bijnaam van de SPB14X serie.