Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Te dikke springbars duwen materiaal van de strap uit de oorspronkelijke vorn.
Heb hezelfde gehad met mijn 20mm originele tropic die met de dikke Seiko springbars 19mm breed werd.
Hier lijkt hetzelfde te zijn gebeurd

Maar?, Oké? check je dat als producent dan niet ? Moet toch niet zo moeilijk zijn?, dan wel het van te voren controleren van zulke zaken. Als het nou een “Hema” klokkie is, :face_with_monocle: soort van oké, maar een speciale versie, zoals deze, past dat niet.

1 like

Das lijkt me eenvoudig te voorkomen door dunnere/normale springbars met dikke 1.1 mm eindtip.

Klopt

Dit komt zo niet uit de Seiko fabriek
Bij mijn Seiko was het het resultaat van het wisselen ban de originele band voor een tropic met gebruik van de dikke Seiko springbars. Nog mailtje gestuurd naar Tropic waarom ze 19mm straps verkopen als 20mm. Antwoord was zoals aangegeven. Met andere dunnere springbars gewoon 20mm en passend. Lijkt mij hier ook het geval.

Volgens mij wel hoor. Ik zie meer foto’s van Seiko’s met daarop die siliconen banden die net te smal zijn.
Bijvoorbeeld bij de SLA033

Heeft iemand enig idee wat een originele zwarte rubberen strap van een SPB147 los kost?
Na aankoop van een tropical strap heb ik er eentje over en heb geen idee wat ik er voor moet vragen.

Veel te laat (ik zie dit nu pas): Feli!

1 like

Haha kind gaat al bijna op tienertour :joy:

6 likes

@GroteBozeWolvin, dankjewel, het is een voorbeeldkind, steeds lachen van 's morgens tot 's avonds. Ik had eigenlijk wel wat schrik het niet te zullen kunnen, maar het gaat vanzelf met hem.
@Drebin haha, nog net niet, hij draagt wel al kleertjes voor 9 maanden (hij is er pas 4), meet 70 cm. Wij zijn zelf nochtans niet groot.

6 likes

Zijn er al mensen die andere bracelets hebben geprobeerd op hun SPB?

Ik blijf mij storen aan de lompe sluiting van de OEM merk ik. Ik wil graag een kwalitatief goede stalen band die er bij past. Zat zelf naar deze te kijken, denk dat de kwaliteit wel oké is als ik een beetje reviews lees maar weet niet of hij past omdat hij eigenlijk voor de SPB053 bedoeld is.

1 like

Eens! Nog niet gedaan. Ik overweeg de sluiting alleen te vervangen. De band vind ik voor de rest goed.

Ah dat is natuurlijk ook een optie, de band vind ik ook wel mooi inderdaad. Had je al iets van een sluiting gezien?

Deze past niet op de SPB14X
Komt door de springbars.

Ik heb zelf de bracelet voor de SBDC053 op mijn SPB

SPB053 en SBDC053 zijn volgens mij twee aanduidingen voor exact hetzelfde model.

Klopt. Maar de OEM band van de SPB053/SBDC053 past perfect op de SPB14X, maar de de strapcode band voor de SPB053/SBDC053 past niet op de SPB14X

1 like

Dat is bijzonder zeg, dat de originele wel past maar het alternatief niet. Heb je die ergens los besteld?

Klopt. Komt door de endlinks/springbars.

Zie post 20 in: Seiko SPB053-SPB083-SPB149 een korte vergelijking

Ik heb een SBDC053 bracelet gekocht via een verkoper in Japan. Later ook een SBDC053 op bracelet gekocht haha. Dus heb de bracelet dubbel

Kopen?

1 like

Mooie band maar die heeft precies dezelfde sluiting toch? Want daar wil ik juist vanaf :sweat_smile:

Niet precies dezelfde, maar wel een heel eind ja.

Ik heb er trouwens niet veel moeite mee