Ik heb een ratcheting clasp gekocht van strapcode en die op mijn OEM seiko band bevestigd. Geen gezicht. De band is veel minder dik dan dat de clasp ruimte biedt, krijg je dus zo’n opening vanaf bovenkant sluiting en het begin van je band. Inmiddels weer verkocht.
Jouw beste optie is wachten tot strapcode later dit jaar hun bracelets aankondigen voor de SPB14X serie.
Misschien wel door deze discussie heb ik de stalen band maar weer eens gemonteerd. Zoals bij zoveel horloges met stalen banden is het toch een beetje saai, dus het zal niet lang duren voordat er weer een ander bandje op zit. Op een of andere manier komt dit fraaie horloge niet helemaal uit de verf op een stalen band.
De rubberen band is voor mij helaas te lang. Ik draag hem voornamelijk op een blauwe of goudgele sailcloth, een zwarte tropic en een grijze nato. Stuk voor stuk mooie combi’s.
Klopt. Het kost echt even tijd voor zo’n band comfortabel zit. Regelmatig buigen zorgt er voor dat ze soepeler worden. De sailcloth banden hebben wel echt een andere uitstraling dan canvas banden. Ze hebben meer glans.
Yep, ik heb net zo’n blauwe maar na een avondje buigen en rollen voor de tv zat de stoffen buitenkant vol met rimpels. Vers zijn ze het mooist maar “ingerold” vallen ze een beetje door de mand.
Was een leuk experiment maar ik zal er niet snel nog een aanschaffen.