Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ik hoorde/las ergens dat die uurmarkeringen niet op de wijzerplaat worden geplaatst, maar uit het materiaal van de wijzerplaat zelf naar boven worden geperst. 95% net zo mooi, een miljoen keer sneller en makkelijker om te maken. En ze vallen er nooit af. :sweat_smile: Klopt dit?

1 like

Dat heb ik ook wel eens ergens gelezen. Ik weet niet of het waar is, maar ik kan het in ieder geval niet zien. Ik zou het wel prima vinden als dat zo is, zodat ze er inderdaad nooit af zouden kunnen vallen!

10 likes

Heb dit ook wel in video’s voorbij horen komen, maar kan het me bijna niet voorstellen als ik naar de mijne kijk…
Hier even een paar recente foto’s :wink:
Draag hem ook het liefst op een bandje, de metalen band is me wat te grof voor m’n 17cm pols.








Volgens mij heeft die van mij hier niet zo’n last van…Het is ook echt een mini venster (zonder vergroting) en er is sowieso weinig wit-marge rondom het cijfer.

13 likes

Hou op, hou op. Wat mooi zeg. En dan de pijn dat mijn SPB143 incoming is maar ik geen enkel idee heb wanneer hij komt. :cry:

3 likes

Haha sorry :wink:

Waar moet 'ie helemaal vandaan komen dan!?

1 like

Maar 2 uur rijden vanuit Duitsland. Maar ik krijg de indruk dat ze hem zelf nog niet hebben en het dus nog wel even kan duren…

1 like

Wat kan deze een hoop verschillende banden aan zeg!
Ik ben zelf niet dol op NATO, maar de combinatie met het beige bandje (foto boven de foto met jouw(?) kindje) vind ik heel erg geslaagd.

Op jouw foto’s is de datum uitlijning helemaal prima, net als op veel foto’s die ik inmiddels heb bekeken. :ok_hand:

1 like

#rondjemethethondje

10 likes

Ik zit met mijn pols nog net wat onder de 17cm. Het feit dat hij 40+mm is is het enige wat mij tegenhoudt. Ik heb het liefst horloges niet groter dan 38 mm, waarbij ik 40mm voor mezelf als harde cut off point heb gesteld. Mijn speedmaster is dan ook een FOIS met handig genoeg een 39,7mm kast :laughing: en de enige uitzondering is mijn SKX, die is geloof ik 42. Die heb ik ook alleen voor omdat het een klassieker is, niet de hele wereld kost en de lume het de hele nacht doet op mijn nachtkastje. Maar ik vind het er op mijn pols eigenlijk niet uit zien. Uiteraard mogen smaken verschillen! Als Seiko een zelfde horloge uitbrengt als de SPB143, maar dan <40mm zou ik 'm vanavond nog bestellen!
Edit: en de dikte van 13,7mm lijkt mij ook niet zo nodig. Het lijkt me dat Seiko met al hun ervaring en kennis daar best 1,5mm vanaf kunnen snoepen.

2 likes

Ja ik was voorheen ook meer van de stalen banden, maar sinds m’n Oris Art Blakey en deze SPB slingeren de natos en andersoortige bandjes me om de oren! De SPB kan inderdaad alles hebben, dat is er ook zo leuk aan!

Het beige bandje waar jij op doelt is hetzelfde grijs/groenige bandje als in de andere foto’s, alleen schijnt de zon erop :wink:

1 like

Het is voor mij ook het grootste horloge qua diameter na m’n SKX007 die ik niet (vaak) draag.

Maar ik moet zeggen in het echt valt de SPB mee qua grote en vooral dikte. Hij zinkt mooi in je pols en het profiel is qua design slank gehouden, zonder van die enorme flanken zoals op de Black Bay’s van Tudor.
Ik zou 'm zeker 's gaan passen als dat ergens of bij iemand mogelijk is.

Ik heb ook nog een Zodiac Seawolf van 40mm, maar die valt en lijkt naar mijn idee groter. Milimeters vertellen niet altijd het hele verhaal!
Maar goed, ik begrijp dat dit aan de grote kant is.

1 like

OK OK, ik probeerde 1000 euro (pak m beet) op zak te houden en een keer verstandig te zijn. Bedankt hoor… :roll_eyes:

2 likes

Wat is l2l van de spb143?

http://letmegooglethat.com/?q=lug+to+lug+spb+143

1 like

Oh ik zie het al, half millimetertje te groot

1 like

Hoef jouw foto’s maar te zien en denk o das Sat. Altijd top man!
Morgen komt de SPB143 bij mij binnen als het goed is :cowboy_hat_face:

3 likes

1 like

Haha, van mij hoef je natuurlijk niks te kopen!

En trouwens, je FOiS (prachtig horloge trouwens, ook al eens gepast…en nu officieel niet meer te krijgen!) is toch ook behoorlijk hoog?

1 like

Die 44mm L2L klopt daar volgens mij niet…meer 47,5mm

Ja, erg hoog, nodeloos hoog, erg storend! Ik ben ook al twee keer een draadje gestart om iemand te vinden die een ander achterdeksel kan maken, of een gebruikte aan mij wil verkopen die past, die ik zelf kan afschuren (uiteraard laat ik het originele deksel intact!). Ik ben ervan overtuigd dat er zeker 1,5mm af kan, al is het alleen maar het relief op het achterdeksel. Maar er kwam tot twee keer toe niets concreets uit onze gelederen…
P.S.: Dus bij deze nog een oproep! :wink:

1 like