Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Maar goed. Minder karakter dus. Ook begrijp ik mindere kwaliteit lume op de Breitling. Ook weer een halve mm groter. Maar, wel veel dunner met 10mm of in die richting.
Fijnere band?

Laat maar, ik heb even gekeken naar de Breitling: geen in house uurwerk. Endlinks lijken van een heel ander horloge te zijn, passen van geen kant en de afwerking van de kast is bij lange na niet zo mooi als van de Seiko. Lume schijnt minder te zijn. Wel een mooier afgewerkt uurwerk, maar dan geen zichtbodem? EN DAN dubbel zo duur. Beetje raar. Terug op doel: de Seiko.

Hoort deze nu wel of niet hier? :thinking:

7 likes

In de titel staat SPB149 maar volgens mij bedoelt de TS de SPB14X serie. Wellicht kan TS dit even ophelderen?

Plaatje voor de sfeer:

Er is ook een 62MAS only topic overigens.

8 likes

Wel eens de linkse overwogen? Die werd geïntroduceerd tijdens Baselworld in 2017. Kost 2 maal een turtle en afwerking is minstens 2 maal beter.

4 likes

Ik vind die rechtse wel mooi :joy:

2 likes

En anders ik wel😂

1 like

Ik heb ze allebei gehad. Ben het behoorlijk met je oneens.

We kunnen de titel van de topic veranderen in SPB14X only, als dat duidelijker is?

1 like

Wat is er oneens aan? Vind de afwerking van een turtle niet heel bijzonder namelijk.

Oh wacht, je doelde op de Turtle. Ik keek naar het plaatje en dacht dat je de SBDC05x beter dan de SPB14X bedoelde haha…

Dan eens :wink:

1 like

Zo, hij is binnen. Grote blij!
Nu nog even wachten op de bandjes.

15 likes

Yep! Zou ik doen!

@Petteflet eens?

2 likes

Ja tuurlijk, doen! :ok_hand:

2 likes

Titel aangepast!

Gelijk maar een plaatje voor de sfeer:

11 likes

Kan iemand mij vertellen op deze band ook op een SPB147 gaat passen.

Als ik me niet vergis was er iets met de endlinks oid waardoor dit niet ging icm de sprinbars (ofzo). De originele band van dat horloge past dan weer wel.

1 like

Gaat niet passen. Want de fat springbars passen er niet doorheen. Je krijgt dus een gat tussen endlink en kast.

De OEM bracelet van de SBDC053 past wel. Heb hem zelf ook.

8 likes

Bedankt voor je reactie, heb al op eBay zitten kijken maar zag er geen staan. Beetje in het oog houden dan maar, waarschijnlijk ga ik rubber toch prettiger vinden.

Ik heb deze gekocht, bij deze verkoper.

Klik

1 like