Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ik heb een zwarte Hirsch Accent strap gekocht, hier op bewegend beeld, sorry kreeg 'm hier niet direct gedeeld.
https://www.instagram.com/p/CHDOHvuHeS_/?igshid=pxypvk6de9jv

Wel wat aan de prijs, maar ik vind het een hele soepele en comfortabele band.

2 likes

Ik denk het niet, ik heb een polsomvang van 20,5cm en moet zeggen dat de SPB143 geweldig zit

Hier nog een foto samen met mijn MM200 variant

7 likes

Ah…voor latere zorg…kon nu de SBDC051 op de kop tikken…zat ik ook al een tijdje naar te kieken :+1:t2::grin: …Dank voor het vergelijkingsmateriaal :ok_hand:t2::smiley:

Prachtig horloge…zeker door die mooie foto’s van jou :ok_hand:t2:

2 likes

Jawel. Wel enthousiast. Maar idd. Die prijs… voor dat geld koop je ook een heel leuk ander merk.

Één van de tofste duikhorloges die ik heb :ok_hand:.

Dat ding heeft alles

Tof
Stoer
Elegant

🤷🏻

1 like

Ik vind dit juist HET horloge voor deze prijs. Wat heb je dan in gedachten? Ben wel nieuwsgierig.

1 like

Dank heren, een tropic en een flat vent zijn onderweg! Nu wachten tot dinsdag :slightly_smiling_face:

2 likes

Het is echt een dikkertje. Viel mij ook direct op tijdens het passen.

5 likes

Grappig ik vind dat juist reuze meevallen, hij zit bij mij een beetje in de pols en door die schuine afwerking onderaan valt het mij niet op.

3 likes

Nee man, bij mij is hij ook helemaal niet hoog of dik

1 like

Dat heb ik dus ook. Ik had deze al bijna afgeschreven door de dikte (op papier), maar in het echt viel het mee reuze mee!

3 likes

Ik vind hem ook totaal niet dik.
Maar goed ben ook wel Pelagos LHD gewend dus tja…

Vind hem qua diameter wel wat klein soms. Maar ook daar weer: geen wonder.
In vergelijking met de Pelagos komt mij m’n Submariner soms ook als “te klein” over.

Soms zou je gewoon postzegels willen verzamelen ofzo…

14 likes

Ik mag hier nu ook meedoen, wat een heerlijk horloge zeg.

11 likes

Ik heb een paar Seikos gehad. Waaronder de skx. Momenteel een grey Turtle. Als ik die ernaast houd… dan is het prijsverschil 900 euro. Dat is echt heel veel. Maar is dat het wel waard? Hetzelfde logo. Prospex automatic diver’s 200 m. Dezelfde sunburst wijzerplaat. Hardlex?

een Ocean X sharkmaster 600. Die kost 400. 4,8 mm saffierglas. Gebold. Heliumventiel. Keramische bezel met lume. Seiko tikker erin. Ok. Is een hommage aan de deep sea dweller. Moet je van houden. Maar goed. Veel klok voor je centen. 16 mm dik.

De Seiko heeft een eigen smoel. Dat is mooi. Maar dat heeft een Certina DS Action ook. En een Longines Hydroconquest ook. Als we het in die prijsklasse houden.

Ik vind m mooi hoor. Maar voor mij is 40,5 echt te klein.

1 like

Uiteraard gewoon saffier glas en een duidelijk verschil in afwerking en uurwerk. Maar je bent natuurlijk vrij om zelf een ander horloge te kopen :stuck_out_tongue:

1 like

Je kunt ook een Dacia kopen ipv een Mercedes. Ook 4 wielen en een stuur.

5 likes

Als jij een horloge kan dragen dat 16mm dik is, dan heb je allicht wat grotere polsen dan ik en als je dat wil, dan heb je sowieso een heel andere smaak :slight_smile:.

Is deze Seiko z’n geld waard? Tja, het is maar wat de gek ervoor geeft. Voor mij is het het dus inderdaad absoluut waard en een van de belangrijke dingen is juist de 40mm.

Hier speelt voor m’n gevoel ook wel het “het is maar een Seiko dynroom”. Gekeken naar de “concurrentie” in dezelfde prijsrange van duikers in de lage 1000’en zijn er natuurlijk alternatieven. Maar ben je daarbij echt “beter” uit? (Als in bang for your buck). Ik heb het horloge nog niet in m’n handen gehad, dus mag niet te hard van de daken schreeuwen :sweat_smile: , maar van wat ik heb gezien en gelezen is de prijs echt niet wereldvreemd.

1 like

Je vergeet even te vermelden dat het 6R35 uurwerk een power reserve heeft van 70 uur en dat er een diashield coating is gebruikt en op de versies met stalen band is die ook daarmee behandeld.
De duikbezel is van geborsteld metaal en geen alu inleg.
Verder is de algehele afwerking van de kast wijzerplaat en wijzers echt veel hoger dan goedkopere Seiko modellen.

5 likes