Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Heerlijk in het zonnetje :sunglasses:

6 likes

7 likes

9 likes

Eindelijk de tuinstoelen naar buiten!

14 likes

Zoals je aan de foto kunt zien zit de SPB147 al sinds woensdag om mijn pols. De band trekt aardig stofjes aan dat vind ik een minpuntje.

Voor de rest ben ik zeer onder de indruk van het horloge. Het uurwerk loopt zo’n +10sec per dag, maar het meest verrast ben ik met de draagbaarheid.

Ik was bang dat hij te groot zou zijn (:t_rex:15.5cm pols) en naast mijn 36mm Tudor en 37mm GS oogt hij ook fiks met zijn 40.5mm. Maar om de pols zit hij als gegoten en staat hij ook niet te bulky. Kortom: een blijver!

4 likes

Maar weer eens op de mesh gegooid:

17 likes

7 likes

10 likes

p

6 likes

Fijne zondag allemaal!

9 likes

Na bijna een jaar lang dagelijks foto’s en reviews bekijken heb ik vorige week dan eindelijk de knoop doorgehakt om een 143 te bestellen. Ik zou hem eigenlijk als cadeautje voor mezelf willen kopen voor mijn afstuderen (over een paar maanden), maar nadat bekend werd dat de SPB14X vanwege nieuwe ISO normen ook lume op de 3-uur marker zou hebben heb ik toch maar op de bestelknop geklikt. Dit in de hoop om nog een “oude” 143 te ontvangen.

Nu vandaag dan het pakketje ontvangen en geopend, waarbij mijn eerste reactie was dat dit echt een waarzinning mooi horloge is! Ondanks dat het me natuurlijk wel opviel dat dit dus toch wel de “nieuwe” versie is.

Helaas begint al na 10 minuten dat kleine verschil me steeds meer en meer te ergeren. Buiten de lume op 3-uur is het datumvenster er ook op een andere manier uitgestampt, wat me erg doet denken aan de wat goedkopere Seiko’s zoals mijn mini turtle:

Nu maar even gemaild of ze wellicht nog een “oude” versie hebben liggen waar ik deze mee kan inruilen, (wat ik natuurlijk vooraf had moeten doen, maarja ondoordachte koopllust enzo…), maar deze gaat sowieso retour.

3 likes

Jammer zeg! Dat datum venster van de nieuwe is inderdaad minder mooi . Blij dat ik nog een oude heb binnen gekregen vorige week.

1 like

Er is inderdaad wel een wezenlijk verschil ja.
Worden de oude modellen een collectors item…:grin:

2 likes

Er staat gewoon een “oude” 143 in het blauwe gedeelte. Lekker daarvoor gaan dan! Zonder de 3 uur lumeplot is er gewoon veel meer balans.

Ik ben ook erg tevreden over de staat van de mijne, ondanks een half jaar oud zou ik hem niet van een nieuwe hebben kunnen onderscheiden (met dank voor het zuinige dragen aan @_jeroen)

3 likes

Lekker toch?

14 likes

Yes, tof hoor! Band staat 'm goed :ok_hand:
(al hou ik hem op t rubber for now)

7 likes

Zie ik nu goed dat het datumvenster ook niet meer taps toeloopt, maar er vlak uit gesneden is in deze nieuwere ISO variant?

Of lijkt dat maar zo door de foto?

1 like

Dat zie je goed.
Bij de eerste modellen was het nog mooi afgewerkt.
Ziet er nu wat afgeraffeld uit.

2 likes

Schitterende review met prachtige beelden

7 likes

Dit filmpje gaf voor mij destijds de doorslag om hem te bestellen. :+1:

5 likes