Seiko SPB14X Only (Deel 1)

De 143 is perfect, maar wel wat “saai” met alleen zijn grijs/wit. Vaak dat óf snel door, óf een blijver.

Voor mij zit de 143 qua kleur te dicht tegen mijn Tudor BB36 aan, maar anders had ik hem ook overwogen

1 like

Wel een heel ander horloge. Eigenlijk die limited zien te regelen mt blauwe plaat

1 like

Klopt, maar ik wil een lekker diverse horlogedoos en dus voor de 147 gekozen.
Maar de 143…ook :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Mooie aanwinst

1 like

Thanks! Ik probeer morgen even een familiefoto te maken van de SPB/SBDC’s.

1 like

Iemand hier verkoopt die 149 toch?

Ook maar eens die van mij hier tentoonstellen. Dit was voor mij het eerste horloge waarvan ik direct wist: dit is een blijver!! Nu wel een klein beetje door mijn MM300 van zijn troon gestoten maar blijft een mooi ding.

6 likes

Better on leather

8 likes

12 likes

9 likes

Ik vind de bruine toch echt heel erg mooi! Deze vond ik in het echt vele malen mooier dan op de foto’s!

Welke bedoel je dan, de 147? Want dit hierboven is de beige 145.

4 likes

De 145, en die is niet echt beige. Beetje bruin grijs en de 147 is donker bruin. Maar goed, hoe je de kleur omschrijft maakt me weinig uit, maar de 145 vind ik erg mooi (de 149 is natuurlijk de mooiste :wink:)

1 like

Ik denk dat ik de 147 zou kiezen (moest het er 1 zijn), al zijn ze allemaal erg geslaagd.

6 likes

Ik vond de 147 in het echt tegenvallen, het font is wat te geel op de bezel. Maar uiteindelijk is het natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeur :slight_smile:.

Dus die gaat naar het blauwe hier?

Dat is juist wat hem tof maakt. Weer eens wat anders voor een duiker dan zwart/wit of grijs/wit.

Als het mijn enige horloge was zou ik trouwens eerder voor de 143 gaan, maar nu past de 147 beter binnen mijn trio collectie en de BB36 gaat never weg :yum:

7 likes

Die GS en 147 eruit en de 149 erin dan? Die kan beide vervangen :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee, de 147 is helemaal tof met zijn gouden accenten. Ik weet nu hoe een Rolex fanboy zich voelt met een gouden daydate!

En de GS is voor “de net”.

Haha :joy:. Nee hij mag voorlopig nog blijven.

Ik moet sowieso eerst hier nog wat credits scoren om überhaupt in het blauw te mogen posten geloof ik.

1 like