Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Het is een fabrieks uurwerk, dus de range van die machine zal er wel voor zorgen. Geen idee hoe dat werkt eigenlijk.

5 likes

Bij mij loopt het uurwerk -4 sec per dag als ik het draag, maar als ik het weg leg (face up) loopt het juist sneller, +5 per dag. Dat houdt het dus mooi in balans als ik ‘m ‘s avonds af doe en loopt het horloge dus onderaan de streep schrikbarend accuraat :grinning:

1 like

Ohja, vergat ik bijna een foto…

Hier op een sailcloth band van Zuludiver. Wat een waardeloos bandje is dat! Bij eerste gebruik ‘breekt’ er meteen iets waardoor je gelijk een knik hebt. Bandje is veel te stijf, loopt niet met de pols mee en is het geld dus echt niet waard. @RLC : jij was benieuwd… koop m niet! :grinning:

De classic tropic band van Zuludiver is daarentegen bril-jant. Top kwaliteit, lekker zwaar rubber en draagt fantastisch. Foto’s volgen, want de band ziet er ook nog eens heel cool uit op de 147.
De originele fat spring bars van Seiko gaan er met een beetje hard duwen en wat spuug gewoon in. Dat vond ik nodig, want die quick release is vóór mij veel te fragiel en lijkt niet ver genoeg in de lugs te gaan.
Classic tropic van Zuludiver is dus aanrader voor de spb14x wat mij betreft!

2 likes


Alsof ik em al jaren heb😀

9 likes


6 likes

Waar blijven de foto’s? :yum:

1 like

Haha! Ik ben weekendje weg en heb de 147 niet mee. Nog ff wachten. En als ik een gulle bui heb maak ik ook nog foto’s met de Fratello strap van @Zulu. Dat komt er ook maar niet van… ach man ik heb ‘t zo druk :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Crosspost:

16 likes

Welke strap is dit? En waar vandaan? :grinning:

1 like

Dit is de waffle strap van BandR bands. Supercomfortabel en geen stof aantrekking :ok_hand:t2:

3 likes

Klopt het dat je die alleen in the US kunt kopen met forse verzendkosten? Ik kon zo snel geen EU of nl webshop vinden. Echt gaaf ding!!

1 like

Ik heb zelf ook een zuludiver tropic liggen maar ben te lui :rofl: uhhh ik bedoel: wil goede foto’s maken ervan een x…

1 like

Klopt!

1 like

14 likes

De SPB14X’en vliegen je om de oren in het blauwe gedeelte! :thinking:

Ik pieker er niet over om de mijne te verkopen!

8 likes

En voor flinke prijzen ook :open_mouth:
Ze zijn 't waard!

2 likes

De mijne gaat ook niet weg…:heart_eyes:

5 likes

Niet mee doen met deze verkoop hype. Pas sinds vorige week donderdag in mijn bezit en hoop nog héél lang.

1 like

Mocht ik die ene 147 (zonder lume-flupje op 3!!!) die in het blauw staat kwijtraken, blijft er nog wel wat over. Deze gaan nog lang niet weg. :wink:

9 likes