Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Hier ook weer om vandaag, goeie week iedereen!!

9 likes

Nou had ik een tijd geleden al nato’s afgezworen, en zeker die met streepjes, want dan lijkt ‘t net of ze hun pyama nog aanhebben.
Tot deze week m’n Unimatics op nato binnenkwamen: Unimatic only
Nog steeds teveel stof onder het horloge, tenzij je ‘n alternatieve manier van omdoen gebruikt, maar het zijn wel bandjes die perfect bij die Unimatics staan. Dus toch maar weer ‘s obsessief als vanouds op de interwebs naar nato’s, MN’s, paratroopers, etc gekeken.

En dus kwam ik ook weer van die gestreepte pyamabandjes tegen. En trapte ik er weer als vanouds in. Alleen deze keer zitten ze er wel nog op…

CNS The Black Bay en The Seamaster paratrooper bandjes. Toch stiekem best wel leuk.

6 likes

Eindelijk op een tropic! Past uitstekend (zelfs met de standaard springbar !

6 likes

Uit een grijs verleden… (vorige week)

15 likes

Crosspost:

15 likes

Iemand hier al iets over gehoord of gezien?

SBDC139

3 likes

Nog niet eerder gezien. Wat een plaatje! Super met die witte plaat.
Must have!

1 like

Ik vind die witte combinatie op de render niet zo mooi. Die willard lijkt me niet kloppend met de datum op 4u…

1 like

Die willard is wel mooi hoor…:+1:

Ik heb niks met nato maar dit is wel een hele fraaie combi, vooral bij die gilt!

1 like

Eens. De kleuren zijn niet een beetje flets, maar misschien nog erger, dat hele kleine stukje lume op 3 uur, volledig inconsistent met de rest van de dial.

Ik vraag me af of deze wel echt zijn. De wijzers van de willard zijn ook opeens anders - ietsje puntiger.

2 likes

Kan iemand die ontwerper eens hoeken met een hoeklatje? Wat is dat toch met dat datumvenster…oh verrek, datum vergeten, hier nog ff een venster figuurzagen.
Waarom kan dat geen net opgemaakt venster zijn.

Wit blauw vind ik niet mooi. Ik zou willen dat seiko de groene kleur er bij zou betrekken. Beetje de kermit stijl. Of helemaal groen ala hulk. Dat lijkt me in deze lijn/serie wel mooi.

Dat is precies hoe de wijzerplaat van de nieuwe SLA047J1 er ook uitziet, dus lijkt me wel kloppend.

Nou… ziet er wel erg raar uit moet ik zeggen!

Nee, ben ik met je eens, maar als je de SLA047 ziet, die is nog een graadje erger. Daar vonden ze het nodig om een uitsparing in de chapterring te maken voor de marker :clown_face:

slaatumpa

4 likes

Ik heb Seiko best wel hoog zitten, maar ze maken me het niet makkelijk. :grimacing:

Slecht uitgesneden datumvensters en stukjes marker met lume in een hoekje frommelen. :dizzy_face:

Ik had het idd net even opgezocht. Wat lelijk!

12 likes

:ok_hand:

8 likes