Seiko SPB31X Only

Wat een super mooi horloge!

3 likes

Dat is het! Ik zat er een maand of wat geleden ook al aan te denken om dit aan te schaffen. Blij dat ik het alsnog gedaan heb.

1 like

Gefeliciteerd! Ik vind ‘t een heerlijk ding.

7 likes

Mooi man gefeliciteerd!

Ik heb deze samen met de spb143 tijdens de vakantie constant om!

2 likes

Wat ligt 'ie mooi op de pols hè?

Ik ben behoorlijk te spreken over dit horloge. Alles wat een Seiko leuk maakt zit erop, en alles wat afdoet aan het plezier bij een goedkope Seiko zit er niet op. Kan er echt niks negatiefs over zeggen. Nou ja, als het echt moet: die datum had er niet op gehoeven. Anders had ik hem liever in een mooi venstertje gezien zoals op het origineel. Maar dit is nog altijd veel beter gedaan dan met zo’n karig wit vakje dat de index van de 3 vervangt.

9 likes

Ben 100% met je eens. :+1:
De witte en zwarte gilt in bezit.
De 333j1 op de wenslijst. :+1:

2 likes

Ik heb nog ernstig getwijfeld over die uitvoeringen. Vind ze beide ook heel mooi op hun eigen manier. Maar deze basic versie deed het uiteindelijk toch het beste voor mij.

Daar staat 'ie al een tijdje, nietwaar? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Jazeker maar wacht op een scherp aanbieding. :rofl:
Ondertussen heeft Seiko de spb GMT
uitgebracht. Ook de moeite waard.

2 likes

Mooi man met zo’n khaki strap! :star_struck:

Dunste automatische Seiko duiker ooit!

Helemaal mee eens!

Ik zie hem echt alleen als ik hem zoek. Anders lijkt het net een no-date vind ik.

1 like

Dat is zo. Echt een prima oplossing :ok_hand:t2:

1 like

3 likes

De SPB313, lekker zomers op Tropic :desert_island:

En zijn bijna naamgenoot :wink:
De SPB381

8 likes

Mooi! Wel een strakke crop :sweat_smile:

1 like

Ook mooi! Die 381 is wel een stuk heftiger moet ik zeggen :smiley:

1 like

Hij is idd wat groter maar draagt goed.

1 like

5 likes

Fraai! Maar misschien een beetje een stevige crop? :sweat_smile:

Bij mij nu ook om, live shot:

4 likes

Even stof afblazen, ik kan hier sinds gisteren ook komen meespelen! :grin:
Mijn eerste mechanische horloge was een SRPE99K1 PADI Turtle, ik vond die vet cool met de blauwe PADI wijzerplaat en pepsi bezel. Toen was ik helemaal nog niet bezig met specs en afmetingen, wist ik veel dat dat een groot horloge was. Ook nooit om gemaald (god bless the ignorant for they shall be happy with a decent good looking watch no matter the dimensions) en anderhalf jaar dagelijks gedragen, lekker ‘vol krassen’ :v: Oh, de tijd dat ik zorgeloos horloges kon dragen :stuck_out_tongue:

Toen pas echt in de rabbit hole gevallen en al snel beslist dat de Turtle moest gaan.
Later ook eens de veelbesproken en redelijk gehypete SPB143 uitgeprobeerd, die op papier kleiner is dan deze slim turtle - quod non.

Met de komst van deze SPB31x lijn toch weer zin gekregen in een lekkere Seiko turtle. Recent na de witte eens gepast te hebben bij de Seiko dealer toch besloten voor een zwarte te gaan.
De vrij dikke en voor mij veel te lange Seiko tire thread rubberen band snel gewisseld voor Hirsch rubber - staat 'm goed!

Toch zou ik 'm ook graag op staal kunnen dragen. Iemand hier die van z’n OEM stalen band af wil? En / of ervaringen heeft met de stalen banden van Uncle Seiko?

De Super Engineer sluit het meeste aan bij het oorspronkelijke 5-link design.
Benieuwd hoe lang je moet wachten en hoeveel douane/importkosten je betaalt eer hij op de mat ligt…

Super Engineer

Z199

Oyster

3 likes

Mooi man! Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik heb hem nu ook om:

4 likes

Niet verkeerd op een NATO !

4 likes