Seiko SPB31X Only

Begin juni 2022 bracht Seiko een drietal nieuwe Turtles uit die wat mij betreft een eigen topic verdienen.

Het gaat om de witte SPB313J1, de SPB315J1 in zwart met gouden accenten (beide met een stalen band) en de klassiek ogende zwarte SPB317J1 op een zwarte rubberen band.

Het zijn reïnterpretaties van de Seiko 6105-8000/8009 van eind jaren ‘60 en vooral de 317 gelijkt hier sterk op. Die oude duikers waren na de bekende 6217-modellen het 2e (of 3e?) duikhorloge van Seiko.

Dit is naar verluidt de dunste automatische duiker van Seiko met een dikte van 12,3mm. De diameter is 41mm waarbij door de cushion case de diameter van de bezel slechts 39mm is. Ideaal voor mensen waarbij de Captain Willards toch echt een maatje te groot zijn!

Ik weet dat er enkele op HF rondzwerven dus laat ze hier vooral zien, dan kan er inspiratie opgedaan worden voor bandjes.

Ik heb zelf de 317 gekocht en ben er echt superblij mee! Hiervoor waren plaatjes geleend van Monochrome, hierna komen mijn eigen foto’s, ik heb hem meteen overgezet op een tropic van Meraud:

29 likes

En zo kunnen we voor ieder horloge wel een ‘only’ topic aanmaken :smirk:

1 like

Bij deze serie hoort ook de onlangs verkrijgbaar spb333j1 bij.
Geïnspireerd op de gletsjer ijs dial toch een van de mooiste.


Black and White reeds in bezit. :rofl:


Met de originele Seiko band van de 317.

7 likes

Ik zou niet weten waarom niet! :smiley:

2 likes

Zeker waar! Maar omdat het een special betreft heb ik hem niet in de titel opgenomen. Wel een heel gaaf ding!

Jouw 313 en 315 zijn ook zeker niet te versmaden! :smiley::+1:

2 likes

Zeker een speciale uitgave en Limited Edition, maar de specificaties en afmetingen zijn precies hetzelfde. :+1:

1 like

De witte 313 gaat er hier wel komen ben ik bang! Ik vind ‘m echt tof!

1 like
1 like

Geen gekke prijs. Ik dacht 'm eerst ergens 2e hands te zoeken (geen haast). Bekend met die shop?

1 like

Bij Montredo 934 euro, die is zeker te vertrouwen.

2 likes

Nee. Maar wel de goedkoopste tot nu toe. Aankopen zijn verzekerd via PayPal of Visa.

1 like

Dan liever voor 35 euro meer bij webshop die vertrouwd is en waarvan ik het bestelproces wel kan doorlopen vanwege de taal :rofl:

1 like

Gaaf ding, staat bij mij ook op de lijst twijfel tussen deze en de squale 1521 en dan ben ik klaar met de duikers.

2 likes

Die spb333j1heb ik gepast bij de Seiko Boutique in Amsterdam vorige week maar stond een beetje iel op mijn konky dong polsen, anders had ik hem meegenomen…

1 like

Ik ben nog steeds aan het wachten op een fatsoenlijke en passende stalen band (mijn hoop is gevestigd op een Uncle Seiko), de rubberen band vind ik maar niets.

1 like

Ik vind hem wel mooi, maar hij is veel te lang voor velen. Wellicht om over een duikpak te passen (wat 99,99% van de eigenaren niet gaat doen).

Ik heb hem daarom meteen overgezet op een tropic, die er mijns inziens perfect bij past.

5 likes

Ben ik het wel mee eens, daarom volg ik nauwelijks van die sub topics.

Waarom niet gewoon alles in een Seiko duiker topic? Lekker alles bij elkaar.

Niets ten nadelen van het horloge trouwens.

Dat is inderdaad helemaal niet slecht.
Voor nu draag ik hem op een elastisch bandje van watch steward.

Ik denk dat een oyster bracelet oid hem fantastisch zal staan, dan is hij niet meer van mijn pols te slaan…vandaar nog even geduld :wink:

1 like

Je zou die kerel van Uncle Seiko eens kunnen mailen, misschien kom je meer te weten.

1 like

Hè verdorie, door z’n topic moet ik ook weer een Seiko bestellen. Waarschijnlijk morgen al binnen, echt een vloek die webshops :scream:Meestal zijn ze vervolgens weer snel weg, wellicht deze keer niet :ok_hand:t2:

1 like