Begin juni 2022 bracht Seiko een drietal nieuwe Turtles uit die wat mij betreft een eigen topic verdienen.
Het gaat om de witte SPB313J1, de SPB315J1 in zwart met gouden accenten (beide met een stalen band) en de klassiek ogende zwarte SPB317J1 op een zwarte rubberen band.
Het zijn reïnterpretaties van de Seiko 6105-8000/8009 van eind jaren ‘60 en vooral de 317 gelijkt hier sterk op. Die oude duikers waren na de bekende 6217-modellen het 2e (of 3e?) duikhorloge van Seiko.
Dit is naar verluidt de dunste automatische duiker van Seiko met een dikte van 12,3mm. De diameter is 41mm waarbij door de cushion case de diameter van de bezel slechts 39mm is. Ideaal voor mensen waarbij de Captain Willards toch echt een maatje te groot zijn!
Ik heb zelf de 317 gekocht en ben er echt superblij mee! Hiervoor waren plaatjes geleend van Monochrome, hierna komen mijn eigen foto’s, ik heb hem meteen overgezet op een tropic van Meraud:
Die spb333j1heb ik gepast bij de Seiko Boutique in Amsterdam vorige week maar stond een beetje iel op mijn konky dong polsen, anders had ik hem meegenomen…
Ik ben nog steeds aan het wachten op een fatsoenlijke en passende stalen band (mijn hoop is gevestigd op een Uncle Seiko), de rubberen band vind ik maar niets.
Hè verdorie, door z’n topic moet ik ook weer een Seiko bestellen. Waarschijnlijk morgen al binnen, echt een vloek die webshops Meestal zijn ze vervolgens weer snel weg, wellicht deze keer niet