NA: Is de heruitgave van de OG 6105-8000 dan toch de beste Seiko duiker?

Nee, joh! Een Seiko duiker hoort er ook gewoon bij! Gefeliciteerd! :partying_face: Mooi ding!
In fact, na vanaf vrijdag de TAG Heuer Formula 1 aan de pols gehad te hebben, for good luck (and it worked! #GoMax! :racing_car: :checkered_flag: :australia: :netherlands: :trophy:), zonet weer 'ns een lekkere Seiko om de pols gehangen; geïnspireerd door jouw wederom onderhoudende NA-topic. Geen bescheiden en platte Seiko; een grote dikke Samurai. Maar een lekkere Seiko duiker, nonetheless. Want, love it or hate it. Dit is gewoon een van de toonaangevende merken in de horlogewereld. :blush: :+1:
Geniet ervan! :clinking_glasses:

1 like

Klopt, ik herken dat. Het is niet gewoon rvs soms.

1 like

Lekker verhaal :ok_hand: Interessante vergelijking, zo met turtle. Die vind ik zoals hier ergens eerder opgemerkt inderdaad nogal fors, maar mijn PADI versie accepteer ik ondanks z’n obesiteit vanwege z’n lekkere kleuren. Wat dat betreft zou het wel moeilijk worden als dit model in zulke frisse kleuren komt, want behoudens de wat behoudende kleuren leek het een erg gaaf model - en jouw betoog lijkt dat de bevestigen.

1 like

Heel tof Chris :ok_hand: heerlijke review om te lezen met een lekker 70s muziekje erbij.
Eindelijk ook een Seiko waar ik ook de datum wel kan waarderen al blijf ik een fan van horloges zonder datum.
Veel draagplezier gewenst :hugs:

1 like

Dank je! Maar die Samurai is stiekem best gedrongen en ook maar 13mm dik. dus die zien er in mijn ogen altijd veel bruter uit dan ze dragen. Prachtige duikertjes, m’n neef liep er jaren lang mee rond, met zo’n ding. Coole knurling ook. :+1:

Dat. Ik herinner me niet dat de Uemura die gloed ook had, eerlijk gezegd. Maar dat is al een tijd geleden.

Ik hou m’n hart vast. Ik vond de limited van dit model ook erg mooi (al was het niet wat ik zocht), en ik zit zelf ook te wachten om te zien wat ze met deze kastvorm gaan doen. Als er een Pepsi komt zou ik m’n leven wel eens kunnen overdenken. Of een SLA versie.

SPB333J1:

Dank je! Grappig om te zien hoe verschillend mensen kunnen reageren op dat ding.

3 likes

Veel plezier ermee!

Show af en toe ook eens je mooie plaatjes ervan in het SPB31X-topic:

Ok misschien is dit hem wel inderdaad. De fijnste Seiko duiker. Wat de datum betreft, die staat in elk geval rechtop, ook al staat hij op de verkeerde plek. Maar ik kan me voorstellen dat hij vaak op een nodate lijkt. En 20mm lugbreedte?

Ik zal er ook eens naar uitkijken. Maar vast geen 72uur power reserve? Dan moet je hem dagelijks of om de dag dragen, want het opwinden is niet fijn vind ik met de kroon op deze positie. Of zit hij minder ‘in’ de kast dan de willard / uemura?

1 like

+1 !!!

1 like

Uiteraard. :slight_smile:

Ik heb alleen nog 18, 19 en 20mm horloges liggen, en ben daar blij om. 22mm was inderdaad te lomp, al stond het op de Tourby uitstekend.

Die 6r35 staat op 70 uur power reserve. Waarbij, ik trek m’n horloges zo één keer in de twee a drie weken uit de kist, omdat ik nogal hevig rouleer, dus dan maakt het ook niet uit als dat 40 uur is.

Hij is comfortabeler, strakker en makkelijker te combineren. Nu heb ik 'm nog maar een dag, maar het kon zomaar kloppen dat deze meer gedragen wordt.

Overigens: Waarom zou het opwinden niet fijn zijn bij deze positie? Ik merk er niks van. De kroon is simpel, maar erg grippy en mooi van maat. Dat gaat fijner dan het bij m’n Squale deed, zeg maar. :slight_smile:

1 like

Oh dat is heel mooi!

Bij mijn SLA033 kon ik de kroon eigenlijk alleen maar met mijn vingertoppen draaien of anders wat halfslachtig opwinden. Met dat de 8R35 maar 50 uur power reserve had, betekende dat dat ik hem nooit 2 dagen kon laten liggen zonder een matige opwindervaring te hebben. Dus niet maandagavond afdoen, en donderdagochtend weer om. Dat kan met 70 uur power reserve wel.

2 likes

Perfect gepositioneerd èn uitgelijnd!
Gefeliciteerd met de NA.

1 like

De Willard kast, zoals ik 'm in de SPB153 had (die overigens ook 70 uur gangreserve had) heeft natuurlijk die amoebe-vorm met die nogal grote blob voor de kroonbeschermer. Deze heeft dat niet. De kroon komt hier in ingeschroefde toestand niet zo ver naar binnen te liggen, terwijl hij in uitgeschroefde toestand vrijer draait.

Evengoed had ik over dat aspect met m’n Willard nooit te klagen. Jij moet nooit een Santos, Club Campus of Squale 1521 kopen, want die hebben aanzienlijk naardere kronen.

Nu ga ik veel te hard zitten nadenken of dat beter had gekund. Maar dank je!

1 like

mooi apparaat, gefeliciteerd, en draag haar in goede gezondheid

1 like

Mooie uitgebreide NA weer! Ik was nog niet bekend met deze uitvoering, maar ik vrees dat deze NA van jou de positie van mijn turtle in gevaar gebracht heeft. Ik heb net even een plaatje van die twee naast elkaar opgezocht en dan zie je meteen hoe subtiel en elegant de SRP317 is, ondanks de coole looks van de turtle. Het zou ook nog eens de perfecte opvolger van mijn vertrokken SRP147 kunnen zijn… neutraler en nog meer mogelijkheden wat banden-kleuren betreft. Dus dank voor deze NA en gefeliciteerd!

1 like

Leuk om te lezen. Erg gave Seiko. Gefeliciteerd met de aanschaf. Veel plezier ermee.

1 like

Chris jonge, ik wil je graag complimenteren met je uitstekende smaak!

Steevast schrijf je reviews over horloges waar ik zelf al tijden naar aan het loeren ben en op mijn persoonlijke shortlist staan. :grin: In dit geval is het de witte plaat die er vroeg of laat waarschijnlijk wel gaat komen.

Geniet er van!

1 like

Hij is wel scherper van vorm dan de Willard, Turtle en SKX. Dus het “koddige” is er op één of andere manier wel af, zeg maar. Evengoed is hij ook een stuk eleganter dan een Doxa 300. Die lijkt er qua kastvorm ergens wel op, maar zit veel breder in z’n flanken dan deze Seiko, en samen met de weg vallende kroon op 4 maakt dat de Seiko inderdaad erg elegant voor een C-shape duiker.

Die had @hatseflats ook een tijd lang iedere dag om, maar deze 317 is een stuk platter om te dragen. Die anderhalve mm scheelt verbazingwekkend veel in het geschuif.

Dank!

Ik heb sterk tussen die twee getwijfeld, maar m’n Serica 5303 is nu eenmaal m’n witte duikertje. Maar ik vind 'm geweldig met de gunmetal indices en wijzers.

4 likes

Ook hier; veel dank. Want ik was erg geïnteresseerd in een sub300, maar die net te grote flanken én de in mijn ogen exorbitant hoge prijs van die Doxa komen met deze Seiko keihard boven drijven.

Hier moest SPB147 staan… heel wat anders dus :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik ging er vanuit. De 62MAS heruitgave van 40,5mm. :slight_smile: Mooi horloge, maar inderdaad topzwaar.

1 like