Chris jonge, ik wil je graag complimenteren met je uitstekende smaak!
Steevast schrijf je reviews over horloges waar ik zelf al tijden naar aan het loeren ben en op mijn persoonlijke shortlist staan. In dit geval is het de witte plaat die er vroeg of laat waarschijnlijk wel gaat komen.
Hij is wel scherper van vorm dan de Willard, Turtle en SKX. Dus het “koddige” is er op één of andere manier wel af, zeg maar. Evengoed is hij ook een stuk eleganter dan een Doxa 300. Die lijkt er qua kastvorm ergens wel op, maar zit veel breder in z’n flanken dan deze Seiko, en samen met de weg vallende kroon op 4 maakt dat de Seiko inderdaad erg elegant voor een C-shape duiker.
Die had @hatseflats ook een tijd lang iedere dag om, maar deze 317 is een stuk platter om te dragen. Die anderhalve mm scheelt verbazingwekkend veel in het geschuif.
Dank!
Ik heb sterk tussen die twee getwijfeld, maar m’n Serica 5303 is nu eenmaal m’n witte duikertje. Maar ik vind 'm geweldig met de gunmetal indices en wijzers.
Ook hier; veel dank. Want ik was erg geïnteresseerd in een sub300, maar die net te grote flanken én de in mijn ogen exorbitant hoge prijs van die Doxa komen met deze Seiko keihard boven drijven.
Omdat hij ten eerste toch te groot was. Ik kon 'm alleen op een zwarte of groene NATO dragen, m’n vrouw klaagde dat groen teveel voor boswachters was, dus werden het zwarte NATO’s. Maar op tropics of leer is hij nooit mooi of comfortabel geweest.
Het is zonder meer één van de mooiste duik-horloge-heads geweest die ik ooit had, met dat bolle glas, die Sunburst en die organische kast, maar ik kon 'm vrijwel nergens bij dragen, met goed fatsoen.
Als ik deze SPB317 op een vuig vintage leertje knal kan hij bijna overal bij. En is hij ook comfortabel zonder NATO tussen de pols en de kast.
Zou iemand met de donkerblauwe Serica de IJsblauwe SPB pakken? @Ojjz, kom er maar in. Ik ben nieuwsgierig.
Neuh… Kan genieten van jouw voorliefde voor Seiko-duikers, maar voor mij doen ze het toch niet. Kroon op 4, X op de plaat of te groot/dik. Ik heb de ideale Seiko-duiker nog niet gevonden.
Mooi hoor. Met name de kastvorm vind ik bijzonder. Eerst vond ik deze vorm niet mooi, inmiddels begin ik het steeds aantrekkelijker te vinden. Vreemd hoe dat gaat !
Mooi leesvoer weer. Chappeau
Seiko doet niks anders dan vele andere merken duikhorloges. Neem nu de 1521 met z’n 41case, maar 42mm bezel grootte, z’n 48mm lug to lug en de 13mm dikte. Dat is niet bepaald een kleintje. Een Uemura draagt compacter, een SKX en een Mini Turtle eigenlijk ook.
Ik kan niks aan de kroon op 4 doen, maar de maatvoering van bijvoorbeeld een SPB14x horloge is exact analoog aan de Squale, behalve de iets smallere bezel van de Seiko. In datzelfde vergelijk doet hij het goed tegenover duikers van Longines, Hamilton, Stowa, Orient, Citizen, Tag Heuer, Breitling, Mido en god jan en iedereen.
Maar voor jou is er een perfecte Seiko oplossing gelanceerd:
Dank je wel, Arnout! Ik ben er mee in m’n nopjes, het is een schitterend duikertje. Jij hebt sowieso meer met Seiko dan met Squale, dus ik vermoedde dat je 'm wel zou zien zitten. Volgende keer maar even bepotelen.
Er zat helemaal geen staal bij. Ik kocht 'm op origineel rubber en had nooit de neiging om die stalen band er bij te bestellen. Maar die band is van de SPB151 of 183, uiteraard.
Ho ho… mijn vrouw vond m’n SPB153 horloge veel mooier dan de huidige SPB317, maar ze vond alleen dat Groen-op-groene-NATO een tandje te veel boswachter werd. Op Mesh of zwarte NATO war alles gut.
Op nato idd niet heel lekker, maar als staal mens gelijk erbij gekocht. (Setje kan bij Olfert, maar ook een 151 en 153 kopen en wisselen. Heb beide gedaan )