Seiko SPC059P1

Beste allen,

Ik heb mijn oog laten vallen op de Seiko SPC059P1. Nu heb ik alleen een gerucht gehoord (van een juwelier die het model niet heeft) dat dit horloge uit de handel zou zijn gehaald door Seiko vanwege een structureel probleem met dit model. Seiko zou deze ook niet meer leveren. Is er iemand die dit kan ontkrachten/ bevestigen?

Seiko Nederland en de Seiko Watch co. hebben dit model nog steeds op hun sites staan en dan aangemerkt als zijnde nieuw model.
Heb geen idee hoe lang dit horloge op de markt is maar dat kan dan nooit zo lang zijn.
Lijkt me niet dat als je een horloge uit de handel haalt je deze in je modellenlijn laat zitten.
En wat is dan het structurele probleem?

Stuur anders even een mailtje naar Seiko Nederland met de vraag of deze uit de handel is of wordt gehaald.

Misschien weet Robbie iets?

Via Google kom ik bij Seiko.com uit op een overzicht van Baselworld 2010.
Dus die van vorig jaar.

Dat wil m.i. zeggen dat het horloge niet meer echt ‘nieuw’ te noemen is, maar na 1 jaar uit de handel halen lijkt me het andere uiterste.

Horloge is van 2e kwartaal 2010.
Is idd niet meer leverbaar bij Seiko, maar van problemen heb ik niet gehoord.

Bij diverse juweliers te koop voor €495 o.a. bij
http://www.jewels4youmaastricht.nl/
Trendjuwelier: De online juwelier voor horloges en sieraden!

Ik denk dat pvwerven eerst wil weten of er inderdaad problemen met het model zijn voor hij een kat in de zak koopt…

Heb het horloge zelf niet maar heb dit model aan het begin van de hobby wel serieus in overweging gehad.
Iets in overweging hebben betekent bij mij veel(veel!) over het horloge opzoeken en uitvragen. Zover ik weet zijn er geen noemenswaardige problemen mee.

Een collega van mij heeft m al een redelijke tijd (jaartje schat ik) en heb hem nog nooit erover horen klagen. Handig om te weten: hij is ook een liefhebber dus zou het wel opmerken als er iets verkeerd aan was.

Succes met je eventuele aankoop!

Edit: als je tot aankoop overgaat check www.monsterwatches.nl eventjes. Dan zit je sowieso goed wat betreft eventuele mankementen etc

Ik heb de SPC063, met stalen band te koop.

Ik vind hem erg mooi, en denk niet dat er mankementen aan zijn. Is gewoon een aangepaste 7T62, aanpassing is de big date. De 7T62 gaat al jaren probleemloos mee.