Seiko Speedtimer bezel schade

Hi,

Ik weet niet precies waar ik dit moest posten maar ik heb een zeer vervelend probleem.

Op mijn Seiko SSC817 zit er bij de 12 uur marker op de bezel een kras. Waar ik niet van weet hoe het gebeurd is.

Het horloge is verder in mint staat. En ik stoor me er echt aan. Nu weet ik dat het bezel van aluminium is gemaakt. Dus is het mogelijk om deze te laten vervangen of ben ik gewoon de “sjaak” .
Iemand ervaring mee?

Ongetwijfeld is het mogelijk het te laten vervangen.
Ik zou gewoon de sjaak zijn. Volgende keer ram je weer ergens tegenaan en zit die kras er weer op.

5 likes

Wellicht inkleuren met zwarte stift? Dan valt het minder op! :slight_smile:

1 like

Nouja, deze kras is best diep, kan hem gewoon voelen met mijn nagel. Ik ga waarschijnlijk dit horloge kado doen aan een vriend van mij. Ik draag hem eigenlijk nooit vandaar dat ik hem wilde fixen. Maar een stift kan uitkomst brengen :smiley:

Ik zie namelijk net dat een vervang onderdeel met witte text (SKU 8595 4944) rond de 150USD komt… dat is bijna 1/3e van de waarde van het horloge … dat is het niet waard. Ik kan ook nergens de SKU van de gouden vinden.

Het is wat het is met draagsporen…

1 like

SKU 8595 4286

Alstublieft :+1:

1 like

Dan moet je toch een heel gelukkig mens zijn als je dit als zeer vervelend ervaart :sunglasses:

Er is ook zwarte en grijze 2 componenten ceramiek in de handel. Als je van priegelen houdt kom je daar een heel eind mee.

1 like

haha ja ik snap je punt maar voor de rest is het horloge punt gaaf. Dan is zon hele rare diepe kras tch een beetje een doorn in het oog.

Probleem is dat het een geborsteld aluminium bezel is … kan je weinig mee doen.

Ja weg krijg je het niet hoogstens veel minder zichtbaar. Blijft balen zo’n eerste kras. Als het je echt blijft storen kun je overwegen de bezel te laten vervangen. Onderdeel nummer is 85954286.