seiko sports 100 chronograph 1982 herstellen

Hallo ik ben hier vrij nieuw.
Ik had een vraagje Ik bezit een seiko sports 100 chronograph van 1982.
Hij ziet er nog quasi als nieuw uit… totaal GEEN beschadigingen aan glas of kast.
Verleden jaar is hij echter stilgevallen en zelfs na het plaatsen van nieuwe Batt. wil hij NIET meer werken ( chrono deed het nog maar de rest niet meer…chrono is er daarna ook mee opgehouden )
Ik heb Seiko NL en Seiko Jap gecontacteerd en ze vertelden me dat ze jammer genoeg GEEN onderdelen in voorraad hebben om mijn Seiko te reviseren.
Wat ik zou moeten vinden is het Seiko Watch-movement 7A28-7049
Weten jullie mss waar ik dat nog zou kunnen vinden…of wie dan ook mijn Seiko zou kunnen herstellen? De horloge heeft voor mij grote emotionele waarde…
MVG newbie Ronald

3 likes

Welkom als eerste. Foto van het bewuste horloge is altijd leuk. Gezien de leeftijd kan het best zijn dat het gewoon een schoonmaakbeurtje nodig heeft. Heb ik zelf ook ervaren en gedaan. Welke regio zit je?

2 likes

Goedemiddag bedankt voor de eerste reaktie
Ik ben zelf woonachtig in Belgie regio antwerpen… mijn horlogemaker die seiko dealer is heeft het horloge nagekeken en vertelde me dat hij het niet kon repareren…
Ik weet niet zo goed hoe ik hier een foto kan opladen
MVG Ronald

Als je mobiel het forum bezoekt kan het er zo uitzien

De pijl geeft aan waar je op moet klikken om bestanden te kunnen uploaden.
Niet iedereen weet hoe een quartz te maken valt laat staan of het kapot is. Geen diskwalificatie van je horlogemaker hoor.

1 like

Hier een net gemaakte foto van mijn Seiko Sports 100

7 likes

hartelijk bedankt…ik hoop zoo vurig dat dit Horloge terug kan hersteld worden
MVG Ronald

Forumlid @PT_Seiko zou hier wellicht iets kunnen betekenen.

3 likes

Zelf zou ik @PT_Seiko aanraden. Hij heeft mijn 7a28 ook gedaan.
Batterij reset gedaan? Met zo’n mooie is full service aan te raden, dan is hij meteen weer waterdicht.

4 likes

Een 7a28… dat kost centjes. Er zijn een paar klonen van, in Orient en Yema en nog een paar, maar ja, als het vervangen moet zijn, gaat dat geen simpele klus zijn om te vinden. Het vervangen zelf zal op zich twee keer niks zijn.

1 like

Klinkt als onnodige paniek.

1 like

Idd, gelukkig is het ook nog mogelijk 'n horloge te repareren.

Welkom hier! Prachtig horloge! Ik hoop dat je hier op het forum de hulp krijgt die je zoekt. Genoeg mensen die ervaren zijn in het herstellen van uurwerken. En mocht er een donoruurwerk gevonden worden, dan is dat vrij eenvoudig te vervangen.

En dan maar hopen dat het donor uurwerken wel goed loopt, heb er slechte ervaring mee.

Een snelle blik op het internet zegt me dat ze voor best wel wat geld van eigenaar wisselen. Dus tsja… kan lastig worden.

7A28 en 7A38 zijn altijd wel waar om gerepareerd en/of geserviced te worden.