Seiko Sportsman | Een NA om weg te geven

Bij de aankoop van ons nieuwe huis hebben we hulp gehad van een (voor mij wat oudere) vriend. Iemand die absoluut alle vormen van bedankjes weigert maar ik denk toch iets gevonden te hebben waar hij blij mee gaat zijn.

Toen in het verleden mijn horlogehobby zich wat begon te ontwikkelen kwam er een hele lading horloges mijn kant op, waarvan er 1 was die hij wel graag zou willen dragen, de rest mocht ik allemaal houden en mee doen wat ik wilde. Spijtig genoeg was dat ene horloge niet meer te redden, een Seiko Quartz die echt klaar was.

Ik wist dat hij wel weer een horloge zou willen maar dat hij zich er niet echt toe kon zetten om wat te gaan kopen. Daarom mijn idee om iets te kopen wat bij hem zou passen inclusief een persoonlijke noot.

Dus, het begon met de koop van een Seiko Sportsman van @VmaxNL. Die zag er zo uit:

Ik vond @wbcoupe bereid om het horloge te servicen. Daar moest uiteindelijk nog een donoruurwerk aan te pas komen, het horloge was van binnen in slechte toestand. Wilko heeft het weer mooi gemaakt, sfeerplaatje:

En onverwacht:

Toen kreeg ik voor nop een heel mooi doosje van @zoeyenbas.

En daarom staat hij nu op zijn nieuwe eigenaar te wachten (aankomende donderdag zie ik hem weer):

Een horloge uit 1964. Met een verweerde wijzerplaat voor waarschijnlijk het ruige leven wat hij achter de rug heeft. Ook nog een bruine band erbij en een mooi geschenk (in mijn ogen). Ik ben er blij mee en heb zin om het weg te geven!

34 likes

Een mooi gebaar…:+1:

1 like

Mooi om te zien, dat dit horloge een nieuw leven krijgt. Mooi gebaar voor je vriend. Ik hoop, dat hij er nog lang plezier van mag hebben. Maar had ik dit geweten, dan had ik je mijn andere Sportsman aangeboden… Maar dat is achteraf…

1 like

Daar kunnen we wellicht nog best even over praten hoor… :wink:

Dat ziet er weer prachtig uit.

1 like

Leuk cadeau en hopen dat hij er weer 57 jaar tegenaan kan :grin:

1 like

Ik stuur je een pb

1 like

Wens hem veel plezier met deze fraaie klassieker :+1:

Was leuk om weer eens aan wat anders dan Tissot’s te sleutelen. De donor bleek er nog veel slechter aan toe maar gelukkig waren de delen die ik nodig hed nog goed. Heb nog niet eerder een donoruurwerk gehad waarvan de platine kromgebogen was :grimacing: :sweat_smile:

3 likes

Prachtig geworden zođź‘Ś Mooi cadeau!

1 like