Seiko sportura echt of nep?

Beste Horlogekenners,

Ik ben een echte leek op gebied van horloges. Ik zie meestal het verschil tussen een replica en echt niet.

Morgen (of overmorgen, hangt af van jullie reacties) ga ik via Marktplaats kijken bij een horloge welke ik al een poos wil aanschaffen. Het betreft een Seiko Sportura. Het betreft een mooi exeplaar van slecht een jaartje uit.

De vraag: Waar moet ik op letten? De verkoopster gaf aan het doosje nog te hebben.

Ik maak me zorgen over de echtheid. De prijs (250e) is ongeveer de helft van de huisige winkelwaarde ( 500 euro)

Graag jullie tips alvorens ik in de auto stap:)

Mvg

Simon

Hoi,
Een linkje of foto is handig om e.e.a. te beoordelen :slight_smile:

Cheers Eric

De foto is van slechte kwaliteit, daarom ga ik graag morgen ofzo even langs.
Maar het betreft deze advertentie:

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/373923863/1

Geheel het model wat ik zoek!

Ben benieuwd naar de tips…

Simon

Hoe kunnen mensen zo’n foto plaatsen:S Lijkt mij dat als je iets wilt verkopen dat je er een fatsoenlijke afbeelding bij plaatst.
Mooiste zou denk ik zijn om hem te laten nakijken door een Seiko dealer, die zou toch moeten kunnen achterhalen of ie echt of nep is.

Dat begrijp ik, maar waar moet ik op letten als het gaat om certificaten etc?
Het is denk ik trOuwens wel een probleem om ermee langs een offic. Dealer te gaan qua tijd etc

Meer tips ?

Succes!

Belangrijk lijkt mij in ieder geval het “certificate of guarantee”. Op dat pasje staat het serienummer, case-nummer, wanneer het horloge is aangeschaft en bij wie.
In het onderste vak staat bij mij een duidelijke stempel van de juwelier.