Seiko sportura kinetic auto relay

Hallo allemaal, mijn buurman kwam laatst aan met dit horloge. Op het eerste oog is het een mooi exemplaar maar ik kon er heel weinig over vinden.(verkeerd gekeken?) Weet een van jullie mij meer over dit horloge te vertellen, we zijn namelijk erg benieuwd. Ook viel het op dat de secondewijzer per 2 seconden tikt. De wijzer staat ongeveer 1,5 seconden stil en tikt dan 2 keer in de laatste 0,5 seconde. Is dit normaal? Ik hoor het graag.

Groeten Robbert

Dat is het standaard gedrag van een kinetic als de capacitor bijna leeg is. Draag hem een paar dagen of ga een paar minuutjes lange penduleswings maken met het horloge. Je zult dan zien dat de wijzer wel gewoon 1x per seconde tikt.

Die sec is eol misschien moet er een nieuwe cond in.
Maar idd eerst even swingen.

Heel erg bedankt voor de snelle reactie!! Het swingen heeft het verholpen. Ook nog een gis naar de prijs?

€35,00

36 :stuck_out_tongue_winking_eye:

Is 35 euro ook echt de verkoopprijs of is dat zijn waarde in huidige staat?

€35 is de prijs van een nieuwe capacitor.

Haha, klein misverstand, ik bedoel de prijs van het horloge :wink:

Ook niet heel veel meer dan 35 vrees ik :wink: Niet het meest geliefde model in in aardig gebruikte staat. Ik denk ongeveer 50 euro ofzo.

Nieuwprijs of zoals hij in deze staat is?

edit:

ik heb de plaatjes nog eens bekeken, dit is wel een auto relay model. Dat zijn bijzondere modellen, die waren wel duurder en zijn wel wat meer waard nog.

Oke, bedankt voor de informatie!

Als ik het me niet vergis hebben deze horloge een batterijduur van ongeveer 5 jaar. Als het horloge niet gedragen word gaat hij in de “slaap” modus en staan de wijzers stil. Als je hem weer gaat dragen verspringen de wijzers naar de originele tijd terug. Hij is als het goed is ook van titanuim of niet?

Aha, dat is interresante techniek. Hij is idd van titanium.