Goedemorgen allen. Sinds kort in het bezit gekomen van deze fantastische seiko sportura kinetic. Het horloge is in fantastische conditie maar heeft een bekend mankement. Hij houdt zijn energie niet vast. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de capacitor die niet goed meer is. Heeft iemand enig idee waar ik dit zou kunnen laten repareren?
Misschien heb je hier iets aan ??
Deze moet naar Seiko Japan. Daar zitten de enige horlogemakers die aan dit uurwerk kunnen sleutelen en voor het vervangen van de accu moet het hele uurwerk gedemonteerd worden want de accu zit volledig ingebouwd.
Dit kostte mij 7 jaar geleden 750 euro en dat was dan inclusief verzendkosten en handlingkosten van de juwelier.
Ben het horloge iets minder dan 2 maanden kwijt geweest.
Belangrijk dus om de accu voldoende geladen te houden anders is die binnen de kortste keren weer naar zijn grootje.
Ik heb 12 jaar gedaan met de oude accu en ben nog steeds verzot op deze Seiko.
Bedankt houthakker. Weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben en mijn bankrekening ook😄. Horloge is dit dubbel en dwars waard. Hij gaat een mooi reisje maken.
Is ie al verstuurd?
Nu blijkbaar ook in Nederland een horlogemaker die het kan en doet, Kalle Slaap.
Ach wie mooi wil hebben moet pijn lijden
Rolex, Omega etc onderhoud is ook een postje, en vlg kenners moet dat veel vaker ( de Arctura’s zitten nu al rond de 25ste verjaardag)
Heb deze uitzending inderdaad gezien houthakker , hij geeft zelf al aan dat de onderdelen voor de kinetic schaars zijn. Horloge zelf is ondertussen al onderweg naar japan, ( mag ik hopen).
Hij is weer gearriveerd na een goede 11 weken. Geheel gereviseerd bij Seiko japan. Heeft een goede €900,- gekost. Maar zoals ik al eerder aangaf is het horloge het dubbel en dwars waard.
Blij dat ik hem weer om mijn pols heb. Ben eigenlijk allang op zoek naar een vervangende horloge band. Heb al wat lopen zoeken maar kan eigenlijk niets vinden. Misschien hebben de experts/ ervarings deskundigen hier een idee of link waar ze verkrijg baar zijn.