Seiko is een samenwerkingsverband aangegaan met FC Barcelona, wat o.m. tot uitdrukking wordt gebracht door een speciale uitvoering van de SNAE75P1 uit de Sportura-collectie. Dit is (volgens mij) de enige Sportura uit de 2011-collectie waar op de dial een Barca-embleem staat. Ook op de achterzijde staat dit embleem en de tekst ‘‘FC Barcelona’’ gegraveerd.(jammer dat ik niet van voetballen houd)
Nu heb ik een poosje terug de SNAE63P1 gekocht (met blauwe accenten en subdials) en daar ben ik zeer mee in mijn sas, is wat mij betreft een erg geslaagd horloge.
Dus zou ik eventueel nog wel een SNAE75P1 willen, maar…die komt standaard met een zwarte leren band. En ik ben helemaal niet van de leren bandjes, is gewoon niet mijn ding.
Nu lijken mij de lugs helemaal hetzelfde, dus verwacht ik dat ik zo’n stalen band gewoon over kan zetten. Maar daarmee verander je wel het aanzicht behoorlijk. Om een idee te krijgen heb ik wat zitten Photoshoppen, met het resultaat dat hieronder staat.
Uiteraard snap ik dat de zwarte band goed uitkomt bij de dial en de rode accenten, maar wat vinden jullie hiervan:
Staat prima, ik zou natuurlijk eerst kijken of het in de praktijk ook mooi past. En natuurlijk zijn er al meer sportura modellen met zowel leren als stalen Banden.
Ik weet zeker dat je dit horloge ook kunt kopen bij je Seiko dealer met een stalen band. Ook al wordt ie standaard met lederen band verkocht.
De mijne doet dat in ieder geval wel.
Ik vind de standaard leren band niet super. Al die gaatjes erin maakt de band zo druk… Met metaal vind ik deze mooier en het horloge is ook iets minder “donker” (ondanks dat ik leer meestal mooier vind…)
Hee, die kende ik nog niet. Is zeker ook een hele
mooie!
Maar jij gaat voor de leren band?
Wanneer ik een horloge koop probeer ik altijd een stalen band te nemen. Het prijsverschil is vaak klein en een leren band kun je altijd makkelijk kopen. Omgekeerd zijn stalen banden vaak heel duur in de losse aanschaf.