Seiko Sportura: zitten daar 2 "werkjes" in ?

Een vriend van mij heeft een Seiko Sportura Titanium.
Heeft er onlangs een nieuwe batterij laten in plaatsen. Het horloge valt na 2 dagen stil, doch het alarm werkt wel ???

Ik heb het horlge niet gezien, weet het alleen via mail.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? En of dit te herstellen valt ?

Klopt. Volgens mij heeft het een kinetic uurwerk voor de tijd en voor de chrono functie een batterij.

Dat het alarm wel werkt verklaart de nieuwe batterij. Hij moet hem natuurlijk wel dragen om op te laden zodat de tijd weergegeven wordt. Als hij dit wel heeft gedaan en de tijd staat stil moet de weerstand vervangen worden dacht ik.

Marc-B1 Schreef:

Een vriend van mij heeft een Seiko Sportura
Titanium.
Heeft er onlangs een nieuwe batterij laten in
plaatsen. Het horloge valt na 2 dagen stil, doch
het alarm werkt wel ???

Ik heb het horlge niet gezien, weet het alleen via
mail.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? En of
dit te herstellen valt ?

Wat staat er op de achterkant van de Seiko? meestal staat het type uurwerk op de achterkant. xxxx-xxxx Geeft wat meer informatie over wat er aan de hand kan zijn :slight_smile: Ik weet niets over een weerstand maar een bekend defect van de oudere kinetics is dat de oplaadbare accu stuk kan gaan.

Ik denk niet dat het een kinetic is.
Even geduld ik heb een foto.

Dit is de gebruiksaanwijzing van het 7T62 uurwerk

Er zit maar een uurwerkje in, dus dan zal er wel iets met het uurwek zelf zijn vrees ik.

Ok, ik had de SLQ modellen voor me.

Marc-B1 Schreef:

http://i216.photobucket.com/albums/cc285/Marc-B1/s
ized_DSCF0337_zpsa04ab9f8.jpg

mcfr Schreef:

Dit is de gebruiksaanwijzing van het 7T62 uurwerk

http://www.seiko.nl/support/ib/pdf/01037T62.pdf

Er zit maar een uurwerkje in, dus dan zal er wel
iets met het uurwek zelf zijn vrees ik.

Dank je Marco, had het ondertussen ook al gevonden. Tja, dat kan dan van alles zijn. En in een quartz is het dikwijls het hele werkje vervangen hé…

Hij moest blij zijn in feite :smiley: Weer een reden om es iets nieuw te kopen :wink:

Alle gebruiksaanwijzingen staan daar op. Heel handig als je het uurwerk weet.
Hij kan hem altijd eens langs brengen bij een Seiko dealer, hoeft niet perse duur te zijn en misschien heeft hij er een bepaalde band mee?

Als hij eenzelfde klok zoekt (wellicht voor hetzelfde uurwerk) heb ik deze die hij wel over mag nemen:

Ik heb dezelfde. Op staal.
In goede maar gebruikte conditie.
Voor enkele tientjes mag hij gaan.

Bedankt mensen, maar ik denk dat hij zich eerder zal oriënteren op iets totaal nieuw.

Wel mooi hoe er al verschillende donorhorloges worden aangeboden.