Seiko spring bars... en even voorstellen

Hi allemaal,

Omdat dit mijn eerste topic is na aanmelden eerst even dit: hallo, ik ben Dion en net wat gerichter begonnen aan (hopelijk) een level lang horlogeplezier :wink: Ik volg het forum al lang, maar van aanmelden was het nog niet gekomen. Iedereen bedankt voor alle interessante en waardevolle info die ik in al die tijd al anoniem heb kunnen snoepen :slightly_smiling_face:

Ik heb altijd de grote jongens gedragen van G-Shock, oerdegelijk en echte wrist presence met gemiddeld 50mm en 17mm hoogte. Maar goed, smaken veranderen en zo ook die van mij. Wilde graag iets meer verfijndere mechaniek hebben en ben erg fan geworden van mechanische horloges zonder poespas (dus geen gps/solar/smart/etc. features).

Sinds kort heb ik dan ook een prachtige Seiko SPB239 (63MAS) om mijn pols op een nato. Doel is om hierna door te gaan naar een blauwe MM300 (de SLA023, als iemand er een teveel heeft hoor ik het graag :grinning_face_with_smiling_eyes:), en als voorlopig einddoel een Omega Planet Ocean. Ja die laatste is nog wel even weg denk ik…

Nu dan een vraag, ik heb via het forum een heel mooie Hirsch Mariner weten te bemachtigen, maar die past niet op de standaard Seiko fat bars. Weet iemand nog een (Nederlandse? ivm verzendkosten) site waar ze de zogeheten “skinny” fat bars verkopen voor Seiko divers? Bij Watchgecko is deze helaas uitverkocht en de verzendkosten lopen daar enorm op naar verhouding.

Gaat dus om de 20mm x 2.0 (of 1.75) mm x 1.1 mm spring bar pins.

Keep on clocking en fijne dag allemaal,
Gr Dion

8 likes

Heb ze net via ebay besteld. 20 (had hier al een setje van, maar ben die kwijt) en 22 mm.

1 like

Je zou Rob van Monsterwatches even kunnen vragen; www.monsterwatches.nl

1 like

Welkom bij de club Dion

1 like

Welkom! Op eBay vind je die skinny fat bars wel zoals hierboven gezegd. Daar heb ik ze ook wel eens besteld.

1 like

Misschien bij @Floris155, forumlid en in NL

www.strps.nl

2 likes

Van harte welkom, Dion en nog veel plezier op ons forum.

2 likes

Ik moet eerlijk zijn, ik was lui, ik heb er altijd gewoon een standaard spring bar bij gebruikt die ik nog had liggen. Nog nooit fout gegaan.

Maar welkom en succes

1 like

Welkom en een leuke trip naar je Omega toe. Alleen ben ik bang dat er wel wat anders tussendoor komt nu je actief op het forum bezig bent.

1 like

Welkom!!

Miss alleen andere line bedenken :joy:

1 like

@DionJ Ik heb je een PB gestuurd.

2 likes

Welkom op HF!

1 like

Bedankt allemaal voor de goede tips en het warme welkom!! :relaxed:

En @Louis in het bijzonder bedankt voor de PB, ik ben er reuze mee geholpen :+1:

2 likes

Welkom hier.

1 like

Welkom hier Dion :+1:

1 like

Welkom.

1 like