Memory lane…Gekocht in 2012 bij het Seiko center in Amsterdam. Volgens mij zijn van dit model in Nederland maar een handvol exemplaren verkocht, als dit niet de enige is. Na aankoop mocht ik lid worden van de Seiko Inner Circle club (bestaat die nog?). Hij wordt in ieder geval niet meer gemaakt:
Bijzonder horloge. Die zie je weinig. Blijf er van genieten.
Mijn beste,
Blijft een mooi horloge!!
Fascinerende wijzerplaat.
Orologio Signaturis Temporis
Mooi hoor! Geniet ervan!
De Seiko Inner Circle Club.
Is dat net zo iets als het Patek Philippe Register?
Snap wel dat je er met deze bijzondere Seiko bij mag horen.
Nice! Had eigenlijk niet helemaal paraat dat Seiko ook SD-horloges maakte. Van GS wist ik dit wel. Maar vraag me dan wel weer af waarom Seiko hiermee gestopt is.
Das een hele fraaie.
Ik ben een beetje een sucker for Spring Drive en kan enorm genieten van de glijdende secondenwijzer. Altijd gaaf, een non-Grand Seiko met een Spring Drive caliber Heel veel draagplezier ervan!
Waarschijnlijk zijn ze er om marketing technische redenen mee gestopt. Een “gewone” Seiko voor €3800 en meer was moeilijk te verkopen. Voor een “Grand Seiko” ligt dat heel anders.
Er zijn wel meerdere Seiko’s geweest die daar overheen gaan met een automatisch uurwerk. Ook in oorsprong GS uurwerken dacht ik, dus die prijs op zich zal ze niet direct tegenhouden - al was 2012 een andere tijd. Lijkt mij dat ze het als unique selling point voor GS willen houden.