Seiko SQ Quartz 5y23-8a70

Kast en band helemaal schoongemaakt. Het glas is dus mineraal glas. Ik had geen zin om dit horloge als proef te gaan gebruiken. Genoeg zorgen mee gehad en dat is de goden verzoeken. Dan zou ik een keer een glaasje moeten vervangen voor een nieuwe en daar op los moeten gaan. Had ook geen schuurpapier kleiner dan 600…… of anders gezegd: groter tis net hoe je het bekijkt. Heb het glas wel wat weten te verbeteren en vond het genoeg.

5 likes

Goed werk geleverd. Ook quartz is vallen en opstaan. De oudere Seiko-modellen zijn wat dat betreft veel gemakkelijker. Daar is nog alles metaal en komt wat meer overeen met mechanische horloges. Maar het blijft een gepiel met de tandwielen, maar de stappenmotor is daar veel gemakkelijker te plaatsen.

Als dit zo’n plat glas met een L-pakking is dan kost een nieuw glas maar €3,- oid. Ik vervang ze meestal.

1 like

Ik wist niet dat dat zo goedkoop was. Welke kanalen gebruik jij voor de aanschaf van dit soort glazen?
Het horloge is inmiddels al terug bij mijn zwager, maar dan weet ik dat voor een volgende keer. En kan het eventueel nog aan mijn zwager voorstellen :wink:

1 like

Ik koop ze meestal bij vd Gevel in Tilburg.

1 like

Respect! Ik had zelf het hele boeltje al tegen de muur aan gegooid. Maar dat is dan ook een reden dat ik er niet aan begin. Knap werk hoor :ok_hand:.