Beste forumleden ik heb deze Seiko quartz net binnen gekregen en ik heb de batterij vervangen maar hij doet het nog steeds niet
Wat kan er allemaal fout gaan en is het makkelijk te verhelpen
Wie o wie helpt mij
Beste forumleden ik heb deze Seiko quartz net binnen gekregen en ik heb de batterij vervangen maar hij doet het nog steeds niet
Wat kan er allemaal fout gaan en is het makkelijk te verhelpen
Tikt hij wel als je ernaar luistert? Zo ja is de kans aanwezig dat de smeermiddelen ‘vergomd’/dik geworden zijn waardoor de motor onvoldoende kracht heeft om de wijzers te laten draaien. Als het niet tikt is de volgende stap om de spoel (koperen klosje) te vervangen. Een donor van een 0920 ,0922, 0923 of natuurlijk een 0903 zou moeten passen. Als 'ie dan nog niet loopt wordt het een compleet nieuw donor uurwerk ben ik bang.
Zo het kunnen dat je voor deze uurwerkjes twee vlakjes met elkaar moet verbinden om de boel te resetten? Ben verder niet zo bekend met Seiko quartz uurwerken, maar ik weet dat dat bij een paar ETA’s na elke batterij wissel moet.
Nee. Dat is alleen met alarm horloges.
Perpetual calendar ook toch?
Hij tikt ook niet dus Dan kijken voor een nieuwe spoel dus
Dat is weer wat anders en gecompliceerder met instellen. Maar dit is geen perpetual calendar
Er kunnen zoveel dingen mis zijn. De makkelijkste oplossing zou zijn een werkende donor te vinden. Al betwijfel ik de economische rendabelheid van het project als je zelf geen horlogemaker/knutselaar bent. Als het horloge geen sentimentele waarde heeft of je zin hebt in een projectje zou ik zeggen, next! Mijn 0.02 euro.
Dit.
En helaas ook dit: