Seiko SQ4004 glas los

Beste HF-leden,

Het glas van mijn SQ4004 zit een klein beetje los. Dat had hij al sinds ik hem kreeg maar ik had nu pas de gelegenheid om dit te repareren. Ik heb de bezel al een keer verwijderd en gecontroleerd hoe het glas gemonteerd is. Tussen het glas en de kast zit een o-ring. Tussen het glas en de bezel zit niks. Ik heb al geprobeerd om met een glaspersje het geheel iets vaster te persen maar dat is niet gelukt. Ik wil ook niet teveel kracht zetten en het saffier breken.

Mijn vraag is nu, moet er tussen het glas en de bezel misschien ook een afdichting zitten?

Groeten,

Coos

2 likes

Het kan zijn dat er een O-ring mist, maar het kan ook zijn dat het glas gelijmd zat

Zou beide kunnen maar daarom wil ik graag weten wat er mis is zodat ik het origineel kan oplossen.

Wat is het kastnummer achter op het horloge?Dan kijk ik even bij Seiko voor je.

1 like

Het is een j 0903-7019

1 like

Waarschijnlijk hoort er geen dichting tussen glas en bezel.
Het kan zijn dat je dichting hard geworden is en dus het glas niet meer aandrukt.
Het zou ook kunnen dat je glas niet overeen komt met de dikte van het origineel 310w28.
Je kunt op zoek gaan naar een originele pakking, ook werkt naar mijn ervaring een o-ring met een dikke van 1mm (31x29x1)

1 like

Glas pakking is nog leverbaar bij Seiko er zit geen pakking tussen het glas en de lunette.

Dit is waarschijnlijk de oorzaak van je klacht

1 like

Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik zal de oplossing zoeken in een originele pakking of een alternatieve o-ring

Met hulp van @Jero1 gerepareerd. De glaspakking vervangen door een originele en het geheel zit weer mooi vast.

3 likes