Seiko SRP/Prospex 'Night Monster'

Hallo allen,

ik ben even zo vrij om mijn Seiko modje SRP (of waarom niet Prospex) ‘Night Monster’ te noemen.

Ik had recent een Prospex SRP581 aangeschaft, maar was uiteindelijk niet enthousiast over m.n. de blauwe bezel. Het is een mooi kleurtje, maar minder op de zwarte kast naar mijn idee. Ik heb geprobeerd om 'm te flipperen, maar dat wilde niet echt (zeker niet nadat de grijze prijs opeens flink daalde…).

Toen maar bedacht om de bezel te vervangen (en meteen ook de kroon) voor een zwart exemplaar. Rob van Monsterwatches was zoals altijd behulpzaam, waarvoor dank!

Het resultaat is in mijn ogen zeer geslaagd. Compleet zwart met deels matte en deels gepolijste delen van de kast (evenals de Engineer II band), alleen nog de blauwe minutenwijzer als accent (naast de witte wijzers en indices natuurlijk).

Deze gaat weer voldoende polstijd krijgen!

Zie de plaatjes:

voor:

na:

en nog een familieportret:

bordewolf2014 uploaded this image to

bedankt voor het kijken!

bor

mooi werk!

Vond 'm persoonlijk eerst mooier, maar wel top dat 'ie nu weer meer draagtijd krijgt.
De prijs die je ervoor vroeg vond ik trouwens meer dan redelijk, zeker met die gave engineer band erbij. Moest me alleen helaas inhouden vanwege m’n “grail-spaar-programma”…

Hij is mooi, maar ik had de bezel zo gelaten. Dat je de kroon wilt veranderen snap ik helemaal.

Nice! Persoonlijl zou ik m nog stoerder vinden met n witte minutenwijzer.