Seiko SRP227 Baby Tuna ultieme modificatie

Een poos geleden kocht ik een Seiko SRP227 van een mede-forummer en al snel moest deze gemodificeerd worden. Via Rob (Monsterwatches) had ik wat leuke onderdelen gescoord en als snel was de eerste ombouw gemaakt:

Maar na een week begon dit alweer te vervelen. Bij ons op de zaak staat een grote draaibank en al snel kwam het idee om zelf een shroud te maken. De keuze viel op aluminium omdat dit makkelijk met de dremel te bewerken is ivm alle uitsparingen.

Na heel wat uurtjes met dremel in de weer te zijn geweest was dit het resultaat:

Maar na een paar weken begon dit weer te vervelen en moest er weer wat gebeuren. De shroud moest er weer af en ging weer in de draaibank thuis om de afwerking te verbeteren.

De afwerking is nu echt perfect maar het had nog steeds geen Tuna uitstraling. Daarom maar snel een DAGAZ Shark Dial besteld en thuis op de draaibank een custom black chapter ring gedraaid zodat de wijzerplaat goed in de kast past. Het resultaat mag er zijn:

De aluminium shroud is veel mooier en voelt lekker aan, better dan de zacht kunststof uitvoering:

Ik was erg blij met het resultaat maar toch is het nog niet helemaal af:

Na wat heen en weer appen op de telefoon kwam Rob (Monsterwatches) met een goed idee. De bezel aanpassen zodat er andere inserts inpassen! Met dit idee maar snel weer thuis de schuur ingedoken om dit te realiseren op mijn kleine draaibankje. Na twee uur werk is het toch gelukt:

Nu zijn er tal van combinaties mogelijk:

Ik denk dat het nu wel klaar is… Voorlopig…

Mocht je het horloge willen zien dan kan dat, a.s. zondag ben ik op de rikketik bij Rob (Monsterwatches) zijn stand te vinden!

Commentaar is welkom dus laat maar horen!

1 like

wow, lekker bezig!

je lijkt wel n rob-in-spe :wink:

Gaaf hoor, ik zou zelf nog proberen of er een bezel met ononderbroken “ribbels” in kan. Zoiets als op de oude 6309 zit.

Prachtig…!

en als ik echt wat mag opmerken ,
dan zou ik van bovenaf nog puur voor de show
een paar verzonken schroeven indraaien
van een andere kleur metaal
( tussen de 1 en de 3 en de 7 en de 9 )

Wow

Erg mooi gedaan. Ik was nooit zo gecharmeerd van dit model, maar med deze mod’s vind ik het een topper!

Knap gedaan mooi stukje vakwerk . (tu)

Wow! Eersteklas vakwerk (tu)

Met bewondering gelezen :}

(Arie Knutsel maakt wat los lijkt het… of vergis ik me?)

Dank je wel voor het delen!

mvg

marnix.moed Schreef:

wow, lekker bezig!

ehh… Arie in spe?? :slight_smile:

Orisfan Schreef:

marnix.moed Schreef:

wow, lekker bezig!

ehh… Arie in spe?? :slight_smile:

Hahaha nee ik doe niemand na, ik doe lekker mijn eigen ding :wink:

Gaaf Jurgen (Kabaalstra)!
Het zou zomaar kunnen dat ik deze zondag even van je pols af ruk… :wink:

Ik watchtower nog even op de SBBN007 die op je bank je ligt voordat ik applaus geef :wink: (tu)

Ziet er mooi uit, Jurgen!

Eric

Mijn beste,

Mijn complimenten hoor!!
Prachtig!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Erg mooi gemaakt, mijn complimenten!

Prachtig vakwerk, mijn complimenten.

Carpe tempus Schreef:

Prachtig…!

en als ik echt wat mag opmerken ,
dan zou ik van bovenaf nog puur voor de show
een paar verzonken schroeven indraaien
van een andere kleur metaal
( tussen de 1 en de 3 en de 7 en de 9 )

of anders die schroeven aan de zijkant v e kleurtje voorzien. pvd zwart bijv.

Knap gedaan! Zit heel wat uurtjes werk in zo, maar dan heb je wel een one of a kind!

Allemaal bedankt voor de positieve reacties en tips! Het is inderdaad een one of a kind! Het volgende project is al in aantocht…

Leuk project, het resultaat mag er zijn.