Een poos geleden kocht ik een Seiko SRP227 van een mede-forummer en al snel moest deze gemodificeerd worden. Via Rob (Monsterwatches) had ik wat leuke onderdelen gescoord en als snel was de eerste ombouw gemaakt:
Maar na een week begon dit alweer te vervelen. Bij ons op de zaak staat een grote draaibank en al snel kwam het idee om zelf een shroud te maken. De keuze viel op aluminium omdat dit makkelijk met de dremel te bewerken is ivm alle uitsparingen.
Maar na een paar weken begon dit weer te vervelen en moest er weer wat gebeuren. De shroud moest er weer af en ging weer in de draaibank thuis om de afwerking te verbeteren.
De afwerking is nu echt perfect maar het had nog steeds geen Tuna uitstraling. Daarom maar snel een DAGAZ Shark Dial besteld en thuis op de draaibank een custom black chapter ring gedraaid zodat de wijzerplaat goed in de kast past. Het resultaat mag er zijn:
Na wat heen en weer appen op de telefoon kwam Rob (Monsterwatches) met een goed idee. De bezel aanpassen zodat er andere inserts inpassen! Met dit idee maar snel weer thuis de schuur ingedoken om dit te realiseren op mijn kleine draaibankje. Na twee uur werk is het toch gelukt:
en als ik echt wat mag opmerken ,
dan zou ik van bovenaf nog puur voor de show
een paar verzonken schroeven indraaien
van een andere kleur metaal
( tussen de 1 en de 3 en de 7 en de 9 )
en als ik echt wat mag opmerken ,
dan zou ik van bovenaf nog puur voor de show
een paar verzonken schroeven indraaien
van een andere kleur metaal
( tussen de 1 en de 3 en de 7 en de 9 )
of anders die schroeven aan de zijkant v e kleurtje voorzien. pvd zwart bijv.