De SRP227 of te wel BabyTuna or FrankenMonster werd een tijdje niet meer geproduceerd. Seiko heeft besloten deze toch weer uit te brengen. Gisteren in ontvangst genomen.
Kort samengevat:
Stalen shroud Yobokies (i.p.v. zwart rubber)
Andere dial en wijzer (ipv zwart/wit/groen gekozen voor zwart wit rood)
Saffier glas (als je dan toch al bezig bent)
Engels-Arabische dag aanduiding (dat vind ik nou wel weer leuk)
Engineer 2 bracelet van 22 mm … heavy!
Nu snap ik de naam Baby Tuna niet helemaal. Zal wel met het uurwerk van de Tuna te maken hebben en die gaat ook nog eens 300 meter diep, maar qua formaat doet deze ‘baby’ er helemaal niets voor onder. Ter vergelijking toch even naast de Golgo 13 (een andere beauty) gehouden voor ik dit opschreef. Tja, deze variant is wel de helft goedkoper
Met deze nieuwe aanwinst heb ik na de verkoop van mijn Ecozilla (pijn) en Deep Blue (nog meer pijn) eindelijk weer een serieuze zwaargewicht in huis met z’n 235 gram. Schakels eraf en nog steeds 207 gram staal!
Hiermee is voor mij toch een droom waar geworden, gezien ik dit model al heel lang op het oog heb X(
Heerlijk … geeft de watch veel meer body. Als je dan je dan een andere watch omdoet dan voel je het verschil onmiddelijk. Ik vond dit soort banden eigenlijk te dik totdat ik Leen zijn MM300 een keer om mijn pols had. Nu zweer ik bij de Engineer 1 (Lumpy) en de Engineer 2. Trouwens, ik zag ook eentje van 24 mm … o.a. bedoeld voor de Ecozilla. Gigantisch!
WilSeiko Schreef:
Dikke baby, wat een klatser!
Hoe bevalt het draagcomfort en kwaliteit van de
Engineer 2?