Seiko SRPA81K1 of SUN45P1

Wordt het een Seiko SRPA81K1 Prospex Sea Diver’s Automatic of een Seiko SUN45P1 Prospex Sea Automatic Kinetic Diver’s,

Liefst een kinetic omdat ik de klok niet elke dag draag en 47mm is net even makkelijker dan 52mm om te dragen.
Maar als beroepsduiker hou ik van minimalisme en black en goud op een duikersklok is niet echt “duikers”. :slight_smile:
Dus qua uiterlijk liever de SRPA81K1 maar qua optie kinetic en de diameter dan weer liever de SUN45P1.

Dus heeft een goed advies of weet een andere optie.

Foto’s?:grin:

De SKA427P2 Black ion-plated wellicht? Ook 47mm en kinetic.

1 like

47 mm met kroon idd… een SUN meet 51 mm met kroon.
Ik zou gaan voor een SUN… op het forum staat een PADI te koop.
De rubber strap is 4 mm breder dan van een BFK en 4 x comfortabeler.

SUN en BFK zijn aanraders.

Vindt zelf de SUN specialer dan de BFK.
Maar SUN PADI staat voor sportduiken en vloekt met beroepsduikers. :slight_smile:

Maar ben nog niet overtuigd.

Al nagedacht over een seiko turtle? Of is dat een rare gedachten?:grin:

Seiko Turtle is een mooie klok maar geen echte duikers klok, helaas

Als prijs nog issue/argument is… geen goud iig
https://www.horloge.nl/seiko-prospex-sea-20-atm-kinetic-duikhorloge-met-datum-en-gmt-wijzer-sun023p1.htm

Prijs scheelt niet veel, denk dat ik beide maar eens moet gaan bekijken in een shop.
De SUN23P1 en de SUN45P1.

Tenzij iemand nog een andere optie weet.

Was ook benieuwd of iemand een goede reseller kent die een keuze heeft binnen het assortiment van de Seiko Prospex Sea (liefst in de buurt van Hilversum-Amersfoort)

Waarom geen echte duiker dan? Is toch ook Diver certified by Seiko?

Ermelo weet ik 1 te liggen voor retail prijs (juwelier Van Dam) betreft een SUN021

Gaat niet om de druk die de klok aan kan. Want zelfs tot 1000m is leuk, wie komt daar. Maar wel om de looks, simpel en liefst zwart.

Maar dan is de Turtle dus wel een echte duiker alleen voldoet ie niet aan de looks waaraan een duiker volgens jou aan moet voldoen? Toch?

Das waar

Oké duidelijk :grin:

Denk dat ik toch ga voor de Seiko SRPA81K1 Prospex Sea Diver’s Automatic. Maar nu nog kijken of ik deze ergens in Nederland kan krijgen voor een redelijke prijs. Dus als iemand nog een reseller weet, graag.

Dus nu de eigenaar van een SRPA81K1, zelf vind ik het een super mooie duikers klok. En heeft mij aangezet om wellicht te zoeken naar een Seik Marinemaster Tuna automaat.
Hierbij ook een foto van mijn nieuwe aanwinst.

1 like