Het is de tijd van het jaar waarbij de collectie plaats mag maken voor een blijver.
Eerder dit jaar viel mijn oog op de SRPD23K1 en wilde ik deze al heel lang hebben, en ik ben een enorm fan van Seiko en hoe zij thema’s naar voren kunnen brengen. In dit geval het shark thema en heeft het een klein groen tintje. Zie de secondewijzer en de kleine vin op de plaat zelf:
Maarja, toen ging ik verder kijken en kwam ik even uit bij de Blue Lagoon, alleen viel deze snel af wegens de prijs. En daarna zag ik de SRPC93K1 langskomen en komt er volgens reviews dicht in de buurt. Ook deze heeft een mooi thema maar dan over de oceaan zelf (van licht naar donker). In video’s komt de plaat erg mooi eruit, door de verschillende kleuren en de strepen neemt de plaat een hoop andere persoonlijkheden aan.
Ik ben op zoek naar een one-watch collection en zou het liefst beide willen proberen, maar dat kan natuurlijk niet. De SRPD23K1 is erg mooi maar ik ben ook een beetje bang voor een oogverblindende plaat, iets wat de SRPC93K1 hopelijk iets minder heeft. Maar keuzes maken is moeilijk, ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring
Poeh, lastige keuze tussen deze twee, beiden mooi om te zien, zeker op basis van de foto’s moeilijk te zeggen. Maw, zou ze graag in het echt zien.
Het lijkt of de c93 een hele mooie diepe blauwe kleur gecombineerd met de zwarte accenten heeft en ik vermoed dat mij die in de praktijk het beste zou bevallen.
Ik heb zelf overigens voor de oranje variant gekozen
Ik heb de SRPC93K1 gehad en vond deze wat rustiger ogen dan de D23 die ik in de vitrines zag. Daarom vond ik deze ook mooier. Mijn advies is om ze naast elkaar te leggen in het eggie en om dan je keuze te bepalen. Wijzerplaten moet je zien shinen in de zon cq winkel, niet op YouTube.
Trouwens als ik deze keuze nu zou moeten maken zou ik vermoedelijk geld bijleggen en voor de E33 gaan. Helaas nog niet in het echt gezien. Ben wel erg benieuwd.
Ik heb de SRPD09K1 Save the Ocean, in de PVD uitvoering met rubberen band, persoonlijk vind ik 'm mooier dan de opvolger SRPD23K1.
Heb ook nog de Turtle uitvoering omgehad en die lag wel erg lekker om de pols, alleen de layout van de wijzerplaat kon me minder bekoren.
Heb beide om gehad en vond uiteindelijk de SRPC93K1 mooier met het licht spelen. Bezelinsert van deze vind ik dan weer iets minder mooi. Samurai vond ik iets te groot dragen en heb de turtle gekocht.
Hij is al geopperd maar ik zou ook voor de manta gaan. Die ziet er wel tof uit.
Bij Uhrenlounge.de kun je een bod uitbrengen op de horloges die ze aanbieden. Als je een bod van ~30% lager doet krijg je een tegenbod van ~20% en dit is een week geldig. Verder heb ik geen ervaring met de site maar het lijkt me het overwegen waard.
Ik ben sinds ik de eerste renders zag ook een fan van de mantra. In de seiko groep op fb zag ik foto’s en ook daar vind ik hem echt prachtig. Moest ik grotere polsen hebben of ze hadden die dial ook in de mini turtle gedaan zou ik er wss al één gekocht hebben.
Nu zag ik vandaag de review van Maverick op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=UQ34UN29ue8 En daar doet hij mij helemaal niks. In tegendeel zelf! Die slechte uitlijning is nog niet het einde van de wereld. Maar in bepaalde hoeken vallen die golven veel te hard op, lijkt zelf een beetje goedkoop en je zou bijna vergeten dat er nog ergens drie vissen staan.
Om op je vraag terug te komen voor mij persoonlijk de SRPC93K1.