Seiko SRPE74

Hallo allemaal!

Ik heb een goudkleurige Seiko SRPE74 gekocht, maar 1 ding viel me direct op: de LumiBrite zit op veel plekken niet netjes gecentreerd. Niet zo erg, behalve in het driehoekje bovenin op 12 uur. Dat vind ik wel storend. Nu is in het donker dat driehoekje niet gecentreerd.

Ben ik nou echt zo’n zeikerd?

(Op de foto zie je aan de rechterkant van de driehoek duidelijk meer wit dan aan de linkerkant)

Heb je 'm nieuw, en je stoort je eraan…?
Dan ging die terug.
Mij zou het niet storen.
Heb ze wel minder gezien.

Onderin zie je het ook goed, maar daar stoor ik me niet aan. In die driehoek vind ik wel echt storend. Het viel me denk ik ook tegen hoe zichtbaar die LumiBrite is. Is veel geler dan de witte ondergrond.

Maak eens een foto in het donker, kijken hoe het oplicht ?
Eerst even met een zaklamp erop schijnen.

De lijntjes van de 12 en 6 uursmarkering zijn ook niet echt netjes opgelijnd:

Dit soort kwaaltjes is wel typisch Seiko. Het is een beetje wat je er zelf van vind, maar deze zou linea recta weer terug gaan.

Gewoon in het donker niet op je horloge kijken, probleem opgelost.

2 likes

Het hoort helaas wel een beetje bij Seiko dat uitlijn “probleem”
Als jij je er aan stoort dan zou ik ‘m weg doen.
Ik heb 3 Seiko’s en 2 ervan hebben ook dit soort problemen,ik stoor me er zelf niet aan maar dat is uiteraard zeer persoonlijk

Dankjewel JuKo, dit had ik nog niet eens gezien! Ik ga dit morgen bij daglicht eens bekijken, want zo op de foto lijkt het verschil extreem. Ik had dit niet verwacht van Seiko.

Dat wist ik niet Paul2all. Mijn vorige Seiko had alleen wat uitlijn probleem met de dag datum, maar de meeste dagen waren wel goed dus dat was te vergeven. Maar dit valt me toch wel tegen… ik had er ook nog niet eerder van gehoord of over gelezen.

1 like

Daarom ben je nu ook hier :fist_left:t2:

1 like

Helaas is de QC een beetje matig bij Seiko, maar begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf best fan van Seiko :blush:. Zelfs bij de duurdere modellen zoals de Prospex lijn is het niet altijd even goed. Indien een AD meerdere horloges heeft liggen van hetzelfde model, vraag ik altijd even of ik ze mag zien, zodat ik er zelf 1 kn uitkiezen die goed is uitgelijnd.

Kijk even goed naar je lijntje. Gaat niet door het hart van de wijzers.

@JorBase18 maak eens een fatsoenlijke foto van boven. Volgens mij niks geks aan hand.

1 like

Wat is dit een matige foto… lijkt wel een fake zo.

1 like

Fake foto? :joy:

Horloge. Seiko verkoopt echt niet zo’n treurige zooi. Maar neem aan dat t gewoon een hele matige foto is.

1 like

Dat dus denk ik.

Even een nieuw lijntje getrokken. Is wel iets beter, maar nog niet geweldig. Door het midden van het hart krijg ik het nog niet, als ik het lijntje van 12 uur verleng.
Ben benieuwd naar een betere foto. Hopelijk valt dit euvel dan mee.

Dat komt door de (groot)hoek van de lens, dat vertekend.
En ik verzeker je dat je met zo’n kaarsrecht getrokken lijn
het nooit juist hebt en kan hebben.
Dat werkt alleen als je een zgn. technische camera gebruikt
die exact vanboven en in het midden geplaatst is.

1 like

Nee , als het je irriteert gewoon omruilen voor een ander exemplaar .
Anders blijf je er naar kijken.