Het merk Seiko krijgt hier op HF veel aandacht en terecht. Ik kan lang niet alle modellen waarderen, maar bijv. de Grand Seiko serie: dan zit ik te likkebaarden. En ook bepaalde modellen van de Marinemaster serie vind ik heel mooi.
Mijn affiniteit en waardering voor Seiko gaan vele, vele jaren terug. Ik heb een aantal verschillende - meestal - chrono modellen gedragen, maar daar weet ik de modelnummersniet meer van.
Maar mijn grote liefde was een Seiko chronograaf uit 1992, de 7T59. Hieronder een afbeelding als voorbeeld:
Dit horloge was heel lang mijn favoriet en heb ik heel veel jaren gedragen. Tot het helaas defect raakte…
Jaren geleden naar Seiko gestuurd om het te laten reviseren, maar dat was alleshehalve een succes, en een hele grote teleurstelling.
Het heeft jarenlang bij mij thuis zorgvuldig ingepakt in een kast gelegen. Het heeft een bepaalde sentimentele waarde voor mij. Ik had eigenlijk de hoop opgegeven, dat dit horloge ooit nog hersteld kon worden en ik het weer zou kunnen dragen.
Tot ik enige tijd terug door een medeforumlid @ptseiko werd benaderd, die aanbood naar mijn horloge te willen kijken. Het is inmiddels al enige tijd bij hem en ik ontvang af en toe hoopvolle berichten.
Ik wacht in spanning af wat het eindresultaat zal zijn.
Het merk Seiko heeft altijd een meer dan gemiddelde aandacht van mij gehad. En al weer geruime tijd terug viel mijn oog op een model, de SSB031, waar ik zeer gecharmeerd van ben geraakt. Bleek ook goede recensies te hebben. Is in feite een spitgoedkoop horloge, maar het heeft een aantrekkingskracht op mij die ik niet kan verklaren.
Ik ben al een tijd op zoek naar dit model. Het is feitelijk uitverkocht. Ik ben de toemalige presentatie en verkoopronde misgelopen.
Ik kom het model nog wel op een aantal schimmige websites tegen, maar die vertrouw ik niet. Ook op bv. Chrono24 gezocht.
Zijn er hier op HF misschien forumleden die mij toch nog op weg kunnen helpen om dit model ergens te scoren?