Over de jaren heb ik het altijd al wel gehad voor Seiko. Maar dan meer Seiko als voorbeeld van Japanse bescheidenheid en kwaliteit, want in de praktijk heb ik nooit een Seiko gekocht. Ik vond nooit dát toestel dat ik echt wou. Tot onlangs dus, ik heb twee Seiko’s besteld, ééntje ervan is aangekomen, de Seiko SSC081P1. Het is een toestelletje uit de Prospex reeks, dus met een batterij die opgeladen wordt met zonneënergie. Nu, normaal gezien heb ik het enkel voor mechanische uurwerken, maar de Prospex technologie is voldoende “anders” om het voor mij toch ook aantrekkelijk te maken. Hier is ie:
Een vrij groot uurwerk, zoiets van een 42mm diameter denk ik. De kast is gepolijst wat het foto’s nemen er niet makkelijker op maakt! Vrij drukke wijzerplaat maar mij stoort het niet in dit uurwerk. Het enige dat wat tegenvalt op 't eerste zicht is het bandje, dat komt vrij onnatuurlijk over in realiteit, en is vrij stijf. Misschien een ander voor kopen!
Ik zag dat u deze te koop had staan, alleen ben ik nieuw op deze site (zit wel al een ruime tijd in de facebook groep), ik weet niet hoe ik op de advertentie kan reageren. Ik hoop dat het ook op deze manier mag en kan.