Seiko SSC357P1 Perpetual Sportura Solar Chronograph

Hallo Seiko liefhebbers.

Vandaag is deze Seiko SSC357P1 binnengekomen.

Ik heb eerder gezocht op het HF naar meer ervaringen met dit horloge. Kon er niet veel over vinden. Zag hem in de aanbieding en heb de trekker overgehaald.

Afijn het is dus een Perpetual Sportura Solar Chronograph horloge. (lekker korte naam)
Met een Seiko caliber V198.
Wat een ingewikkeld uurwerk is dit. Je moet de handleiding goed lezen om alles netjes in te stellen. Maar dan heb je ook wat. Een perpetual calender, chronograaf, stopwatch. En de ook wel handige functie, tijd. Het kan niet op.

De bovenste pusher heeft meteen meerdere functies. 1x drukken Dag en Datum wordt weergegeven. Nog 1x drukken en de Maand wordt weergegeven. Nog 1x drukken en het jaar wordt weergegeven. Althans als je weet hoe het zit… In dit geval schrikkeljaar +2 jaar

Met de onderste pusher kan gekozen worden tussen datum aanduiding en chronograaf functie en power reserve.

Al met al een mooi horloge. Met voor zijn prijs een prima afwerking. De band heeft solid end links. En is 5 schakeltjes breed opgebouwd. Waarbij de gepolijste stukje aan het middenstuk geklonken zijn. Volgt u mij nog :thinking:

Ook de vouwsluiting ziet er goed uit, geen dun stalen plaatje maar fatsoenlijk dik spul. Op de buckle is mooi Seiko gelazerd.

De lume is best OK, het is geen Sumo lume maar beter dan mijn SKX007. Er zit ook nog een safier glaasje in. Diameter is 45mm maar voor mijn 18,5cm polsomtrek goed. Dikte is 12mm dus dat valt mee.

En zomaar wat foto’s met wristshot.

14 likes

Geweldig leuk horloge zeg, veel plezier ermee!!
Ik houd hier wel van :slight_smile:

1 like

Waar wordt de maand eigenijk aangegeven? Ook in de bovenste sub? De dagen snap ik een jaren ook (denk ik), de maanden zie ik nog niet.

1 like

In de buitenste ring met nummers van 1 tot 31 geeft deze de hoeveelste dag van de maand weer. Maand nr. zelf en jaar weer.

1 like

Het is ook meer een inpulsaankoop. Wilde zo’n horloge wel eens proberen. Bijna al mijn andere horloges zijn automaten.

1 like

Stevig horloge, waarmee je lekker kunt puzzelen.
Veel plezier ermee

1 like

Erg mooi horloge ! Ik hou daar wel van. van die drukke, gecompliceerde horloges.
Ik denk dat ik dit model maar eens in de gaten moet gaan houden :blush:

1 like

:joy: klopt, maar eerst maar eens mijn Sudoku’s afmaken…

1 like

Oooh hij hoefde dus helemaal niet eerst op te laden? We begrepen gewoon niet wat we deden met op knopjes drukken :joy:

1 like

Haha, ja dat moest wel. Heb hem 10 minuten onder een lamp neergelegd. En toen kwam er beweging in. Eerst ging de secondewijzer in 2s stapjes en na een tijdje om de seconde.

1 like

Ik heb lang een zwak gehad voor de Sportura series. De laatste jaren is het echter minder mijn ding. Blijven wel sportieve dingen. Leuk dat ze nu ook gecombineerd worden met solar charge.

1 like

Ik heb precies hetzelfde horloge en ik draag hem vaak op het werk.
Ik vind het een van weinige mooie sportura’s en deze voelt ook nog eens zeer kwalitatief aan.
Ben er nog steeds erg blij mee.

1 like