Hallo Seiko liefhebbers.
Vandaag is deze Seiko SSC357P1 binnengekomen.
Ik heb eerder gezocht op het HF naar meer ervaringen met dit horloge. Kon er niet veel over vinden. Zag hem in de aanbieding en heb de trekker overgehaald.
Afijn het is dus een Perpetual Sportura Solar Chronograph horloge. (lekker korte naam)
Met een Seiko caliber V198.
Wat een ingewikkeld uurwerk is dit. Je moet de handleiding goed lezen om alles netjes in te stellen. Maar dan heb je ook wat. Een perpetual calender, chronograaf, stopwatch. En de ook wel handige functie, tijd. Het kan niet op.
De bovenste pusher heeft meteen meerdere functies. 1x drukken Dag en Datum wordt weergegeven. Nog 1x drukken en de Maand wordt weergegeven. Nog 1x drukken en het jaar wordt weergegeven. Althans als je weet hoe het zit… In dit geval schrikkeljaar +2 jaar
Met de onderste pusher kan gekozen worden tussen datum aanduiding en chronograaf functie en power reserve.
Al met al een mooi horloge. Met voor zijn prijs een prima afwerking. De band heeft solid end links. En is 5 schakeltjes breed opgebouwd. Waarbij de gepolijste stukje aan het middenstuk geklonken zijn. Volgt u mij nog
Ook de vouwsluiting ziet er goed uit, geen dun stalen plaatje maar fatsoenlijk dik spul. Op de buckle is mooi Seiko gelazerd.
De lume is best OK, het is geen Sumo lume maar beter dan mijn SKX007. Er zit ook nog een safier glaasje in. Diameter is 45mm maar voor mijn 18,5cm polsomtrek goed. Dikte is 12mm dus dat valt mee.
En zomaar wat foto’s met wristshot.